Wat is er nieuw

beetje brainstormen over ander aquarium

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
43
Ik heb het idee om na mijn operatie (niertransplantatie) me zelf een ander aquarium kado te doen.
Nu is mijn idee om een 1,20 aquarium aan te schaffen.
ik zou het liefst weer redshoulder maanvissen te gaan houden maar ik las dat deze het lieft niet in een 1,20 bak kunnen.
Dus wat is verder een leuk bestand om te houden.

Laetacara soorten als je toch cichliden wilt bijvoorbeeld, kun je goed in een groepje houden.
Of een groepje Mikrogeophagus altispinosus

De Red Backs kunnen prima in een 120cm en daar had ik ze ook alle 5 in en Biljoenblik ook maar kies dan wel een model die 60cm hoog is. Ik had ze in de Aquatlantis Fusion.
Kunnen prima dan met bv een koppel Maroni s.

O ja de Keizertetra is een leuke scholenvis om erbij te hebben.

Is zoveel te koop kwa vissen, is maar net wat je leuk vindt en iedereen heeft een ander idee.
Zomaar een idee maar je zou ook een school kleinere vissen kunnen houden met een groep Corry's op de bodem, geeft weer een rustiger beeld dan heel veel soorten door elkaar.

De Red Backs kunnen prima in een 120cm en daar had ik ze ook alle 5 in en Biljoenblik ook maar kies dan wel een model die 60cm hoog is. Ik had ze in de Aquatlantis Fusion.
Kunnen prima dan met bv een koppel Maroni s.
oke dan wil ik kijken naar een leuk bestand rond de red backs

Eens met @jessicapilon. Ik heb afgelopen jaar een Aquatlantis Splendid 120x50 gekocht. Die is niet alleen 60cm hoog, maar ook 50cm diep en in totaal 350L volume. Dat is 10cm meer dan de 240L bakken. Ik vind dat je dan ook mooier met diepte kan werken en het komt de bewegingsruimte van de grotere vissen ook ten goede. Ik ben tevreden over de Aquatlantis. Ik weet dat Juwel ook een Rio in dit formaat heeft.

Zo maar een idee: ik heb een Juwel 350 met daarin
regenboogvissen (melanotaenia praecox)
regenboogvissen M. Trifasciata goyder river (al ben ik daar momenteel nog niet erg blij mee)
Pseudocrenilabrus nicholsi
sturisoma panamense
appelslakken
Brochis splendens

En als mijn jonge aplocheilus lineatus gold groot genoeg zijn, komt daar ook een groepje van bij in.

(P.S. ik begrijp dat je uitzicht hebt op een donororgaan: gefeliciteerd en veel succes!)

Ideetjes voor vissen: een apistogramma soort. Ik heb die nu voor t eerst. Ik had eerst een paar Borelli's, maar die zijn niet echt fel gekleurd. Inmiddels heb ik 3 cacatuoides. Verrassend leuke visjes.

ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben
5 Maanvissen
50 ember tetra's of een wat grotere soort als dit geen visvoer word
10 of 20 coridoras
een koppeltje leancara
en een leuke L nummer

ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben
5 Maanvissen
50 ember tetra's of een wat grotere soort als dit geen visvoer word
10 of 20 coridoras
een koppeltje leancara
en een leuke L nummer
Ik zou de tetra s niet nemen want Manen vervuilen al flink dus ik zou op dik 300 liter niet heel veel bijvis nemen naast de 5 Manen. Ik had 5 Menen met dik 10 Keizertetra s.

Bovendien is een begingroep van 5 manen wel klein, je moet rekening houden met wat uitval en dan nog steeds een stabiele groep overhouden.
Daarnaast geef ik je nog mee, dat ik op een gegeven moment ook nog een groepje van 5 manen overhad, en dat ging erg mis: de groep richtte zich op de kleinste (subtiel) en die werd opgedreven tot ie dood was. En met 4 herhaalde dat proces zich.
Maar het kan ook goed gaan.

Bovendien is een begingroep van 5 manen wel klein, je moet rekening houden met wat uitval en dan nog steeds een stabiele groep overhouden.
Tja maar ik zou geen grotere groep nemen op 300 liter. Ik zou kijken of Jos Hut nog iets heeft en die levert kwaliteit met weinig kans op uitval. Biljoenblik had er 7 op 330 liter en vond dat ook wel wat veel.
Ik begon met 5 en na jaren stierf er een maar dat had geen gevolgen verder.

Zou de oase highline 300 een geschikt aquarium hiervoor zijn?

De Fusion is bruto 330 liter. Die Oase ken ik verder niet qua hoogte.

Ja de fusion is niet meer te koop. de oase is 56 cm hoog

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan