beetje stille luchtpomp


rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Berichten
5,251
Leeftijd
54
Locatie
Maarssen
In vak 2 van het bioloog ga ik met K1 Kaldness werken.
Het water komt aan de bovenkant van vak 2 naar binnen en gaat daar aan de onderkant langs een schot eruit.

voor dat schot ga ik een kam oid monteren zodat wel het water er goed doorheen gaat maar niet het K1 materiaal.
Tevens komt daar een langwerpig luchtsteen blokje (ca 30 cm) voor te liggen welke op een luchtpompje is aangesloten om ervoor te zorgen dat het K1 materiaal in beweging blijft.

Heeft iemand ervaring met 'stille' luchtpompjes?
Capaciteit hoeft niet hoog te zijn, is puur voor het laten bewegen van de K1.

Als iemand denkt dat een stromingspomp in dat vak misschien beter is hoor ik het ook graag.
 
Ik vond ze altijd voor in de woonkamer te luidruchtig maar in een ander topic is de Eheim wel als "stil" bestempeld en je kan hem als dat lukt ook ophangen an een elastiek.
 
Misschien zo iets: SuperFish Aqua-Power 200-200l/h.
Is een circulatiepomp, kost maar een tientje.
Geheel ondergedompeld te gebruiken.
Staat bij dat ie redelijk stil is?
 
Ik heb het voor mekaar gekregen zonder luchtpomp.
Water komt van boven en neemt de K1 mee naar beneden, het andere schot heb ik geboord en wat roosters geplaatst
 
Twee kleine pompjes die ik gebruik en die weinig geluid maken:

Goedkoop maar lange levertijd: https://www.ebay.com/itm/Aquarium-O...hash=item34137519a8:m:mz_C00yvdaP5VRchJcI3Gxw

Duur en korte levertijd: collar apump / collar apump mini

Zelf heb ik de voorkeur voor de eerste. Koop je een aantal van en dan kan je een hele tijd vooruit. Qua capaciteit zijn ze elk voldoende voor één groot sponsfilter. Met bruisstenen weet ik niet tot hoe groot ze het aankunnen.

Wat betreft het ophangen van eheimpompen: dit heb ik in eerste instantie ook geprobeerd, maar zelfs met een deur ertussen naar de huiskamer toe bleef de herrie nog aanzienlijk. Alleen het ding opbergen in piepschuim doos + kast hielp. :)

Edit: als je circulatiepompen overweegt i.p.v. luchtpompen, kan ik van Sicce de syncra nano aanraden, en de voyager nano. Vooral die laatste is erg stil en ook nog eens zuinig. Niet zo goedkoop als de Superfish die je noemt, maar vrijwel zeker stiller.
 
Laatst bewerkt:
Luchtpompen in een hangmatje van stof of op twee elastiekjes laten hangen. Meeste lawaai ontstaat toch door de trillingen op een vaste ondergrond. Of je moet er eentje nemen die een luchtkasteel kan opblazen..
 
Lucht pomp van Oase heb ik in de kamer en die hoor je ook niet.
 
Die voyager nano vind ik wel een prachtig ding.
Denk alleen dat die 1000 L/h to much is voor 1 filtervak.
 
Haha ja, kan ik me iets bij voorstellen. :)
 

Terug
Bovenaan