Wat is er nieuw

Beetje volle bak...

stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,399
Leeftijd
57
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Een video van één van mijn overvolle mutt (mix) bakken. Daar gaan al mijn afgekeurde vissen in. Het behoeven geen slechte of lelijke vissen te zijn. Het kunnen zelfs hele prachtige exemplaren zijn. Maar ik stel nu eenmaal strikte eisen waar ze aan moeten voldoen. Wijkt het teveel van mijn norm af, dan gaat zo'n exemplaar linea recta naar één van mijn mixbakken. Ik kom vrij gemakkelijk van zo'n overschot af. Wat dat betreft zit er een mooie flow in het aantal vissen iedere keer. En hierdoor heb ik niet te maken met ziektes of ammoniapieken in het water die ten nadele van de vissen kunnen zijn. In deze specifieke bak draait het hoofdzakelijk om guppen, platy's en zwaarddragers.
 
Zo te zien vinden de vissen het geen probleem. Gezellig samen.
 
Volle bak Stan.
Zo gaat dat met die mixbakken. Maar goed, ze blijven er in verhouding niet lang inzitten. Er is gewoon een doorloop wat dat betreft. Ik kom vrij gemakkelijk weer van elke overschot af.
Zo te zien vinden de vissen het geen probleem. Gezellig samen.
Dat heb je goed.
 
Hoe kom je dan van het overschot af? De winkel?
(Leekje hier)
 
Stanovic is een officiële levendbarendenkweker, hij staat ook op beurzen enzo. Hij gaat ook af en toe naar de plaatsen waar deze visjes oorspronkelijk leven en zet dan aan de hand van wildvang een nieuwe lijn op. Die heeft zijn eigen afzetmarkt. Doe maar eens op 'zoek forums' en dan op gepost door en dan zijn naam.
Voor de gemiddelde HTK-guppenhouder, die vaker toe dan af een nestje heeft, is het heel wat minder makkelijk om jonge guppen kwijt te raken.
 
Hoe kom je dan van het overschot af? De winkel?
(Leekje hier)
Lysia is me net voor geweest. En gesteld hoe mijn afzetgebied is. Zo gaan er ook vissen van mij naar buitenlandse kwekers. Er zijn ook wel winkels die met een bepaalde regelmaat vissen van mij afnemen. En daar krijg ik een fatsoenlijke prijs voor. Dus geen tegoed of wat voer als tegenprestatie. Qua vertrouwen sta ik op zeer goede voet met relevante winkels. Kijk, als ze klanten hebben die iets specifieks zoeken aan levendbarenden die de groothandel niet levert, dan krijg ik een belletjes, appje of email van zo'n winkel.
Maar ook laboratoria, universiteiten of dierentuinen kunnen een beroep op me doen.
Ik zet mijn vissen niet zo snel op martktplaats of een ander vergelijkbaar platform. Maar goed, ik heb zoals een reeks andere serieuze kwekers een groot aantal bakken tot mijn beschikking om dit te kunnen doen.
 
Lysia is me net voor geweest.

Ik weet dat jij niet elke dag online bent, dus ik heb maar even de vrijheid genomen om TS de illusie te ontnemen om als HTK-guppenvermeerderaar overtollige gupjes te kunnen kwijt raken op grotere schaal....
 
Op kleinere schaal mogen ze ook hier wel naartoe, het zal niet de eerste keer voor me zijn dat er wat moois uitkomt en ik hou ze gewoon zelf , niet voor exposure/handel.
Kijk ik heb gewoon veel aquas voor mezelf om ernaar te kijken en verzorgen ook.
Dierenhandel is heel hard maar dat wordt je niet verklaard, schenk ze liever aan een medehobbist al worden het ,,voederguppies,, maar hoeven ze niet door een selectie van sommige mensen, erna in plastic zakjes verder verhandelt weer .
 
Of zelf een roofvis erbij zetten. Dan hoef je ze niet uit te vangen, hoeven ze niet verhuisd worden en de roofvis wordt er ook blij van.
 
Uit een te kleine bak voor een rover kun je ze ook terugvoeren aan de rest, mbv een scheutje kokend water erover en zul je zien hoe graag ze dat terugeten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan