Beginnen met kweken Japonica garnalen


H

Harold27

Guest
Hallo Leden.

Sinds kort ben ik begonnen met het kweken van Japonica garnalen. De eerste garnaal zit sinds een paar dagen vol met eieren. Vandaag heb ik een extra kraambakje gekocht (1.5L) voor de garnalen om de eieren in te werpen en te laten uitkomen waarna ik ze in mijn brak/zout water aquarium gooi. Deze draait nu al ongeveer 1.5 week in en de eerste algen begin ik langzaam te zien. Hopen dat deze voor de eerste worp mooi gegroeid zijn zodat de larven er van kunnen eten.

Ik heb me al behoorlijk ingelezen en kweekverslagen bekeken Maar omdat ik net begonnen ben hoor ik graag als mensen tips voor mij hebben om de kweek succesvol te maken.

Groeten Harold

Ik heb er een foto bij geplaatst van mijn opstelling.

V.L.N.R: Kraambakje - brak/zout water aquarium - hoofd aquarium.

image.jpg
 
Ik ben ook heel benieuwd. Maar omdat het ook een lastige kweek is maakt het het juist zo leuk om te doen. We gaan het meemaken ik hou het hier op de hoogte
 
Welkom, ik ben benieuwd of het gaat lukken, schijnt niet zo makkelijk te zijn idd.
Ik heb er ook wel eens filmpjes van bekeken, het juiste zoutgehalte, genoeg licht (algen) en temperatuur is erg belangrijk.
 
Moet je wel de steentjes eruit halen. uit dat kleine brakbakje. en grote bak.
Gewoon kale bodem.


En lucht, uit een slangetje. geen steentje.

Moet een kale bak zijn.


V.L.N.R: Kraambakje - brak/zout water aquarium - hoofd aquarium
 
Moet je wel de steentjes eruit halen. uit dat kleine brakbakje. en grote bak.
Gewoon kale bodem.


En lucht, uit een slangetje. geen steentje.

Moet een kale bak zijn.


V.L.N.R: Kraambakje - brak/zout water aquarium - hoofd aquarium


Bedankt voor de tip. Zal het morgen direct veranderen
 
Mmm Oké, beide opties zijn dan mogelijk blijkbaar, ik heb gelezen dat ze zouden blijven plakken aan de grote bellen en zodoende mee omhoog gaan, waarna ze vervolgens niet meer naar beneden kunnen komen door de oppervlakte spanning.
 
Man man. Ja, toevallig. zou dat kunnen.

:stom:


Maar dat gebeurt niet ,hoor.
 

Terug
Bovenaan