Wat is er nieuw

Beginner co2 set

Die heb ik ook met 2 kg fles en werkt perfect maar ja het is wel een aardige eenmalige uitgave. Maar ja toen ik ging uitrekenen wat Jessica per maand kost dacht ik dan kan er wel een co2 set bij :DD :DD
Haha ja dat heb ik inderdaad ook gedaan. 🙂
Het is wel een goede eenmalige uitgave en de set kan ook meegroeien met de vele aquariums die nog gaan komen.

De set krijg ik vandaag binnen en ben ontzettend benieuwd. Voordat de set aangesloten word wil ik eerst een goede dropchecker kopen. De verkoper gaf aan dat deze helaas gesneuveld was.

Weet iemand misschien een goede dropchecker? Ik heb begrepen dat die van jbl en dennerle niet zo heel erg lekker werken. Zou degene van Colombo iets zijn?
Ook zijn er co2 en ph checkers in 1. Zou dit een beetje werken? Het lijkt mij erg onhandig😅

Ook zijn er co2 en ph checkers in 1
Er bestaat geen goede vaste PH waarde voor iedereen.
Een DC heeft meestal een "test" vloeistof van ~20mg/L of ~30mg/L bij een "groene" indicator kleur

Inmiddels hangt de dropchecker op zijn plek. Ben toch voor Colombo gegaan. Weet iemand misschien hoeveel vertraging hierin zit? (Wanneer geeft deze de kleur wisseling aan?) Helaas is tijdens de schoonmaak mijn inlaat gebarsten. De nieuwe set komt pas morgen binnen waardoor ik helaas de pomp niet meer aan kan zetten. Zou dit voor 2 dagen heel erg zijn? De dropchecker hangt ongeveer 10cm onder het water oppervlak

Voor mijn andere bakje ben ik nog op zoek naar een kleinsponsfilter voor de nieuwe garnalenbak. Zag toevallig dat temu deze ook verkocht. Zouden deze geschikt zijn voor het aquarium?

Heb je een zuurstofpompje ergens liggen? Dan kun je de filtermedia in een bak / emmer doen met dat zuurstofpompje erbij. Eventueel grotere media in die emmer uitspoelen, zodat de bacteriën 'vrij' zwemmen. dan krijgt het merendeel (?) toch nog zuurstof.

Heb je een zuurstofpompje ergens liggen? Dan kun je de filtermedia in een bak / emmer doen met dat zuurstofpompje erbij. Eventueel grotere media in die emmer uitspoelen, zodat de bacteriën 'vrij' zwemmen. dan krijgt het merendeel (?) toch nog zuurstof.
Ah shit nee dat heb ik niet. Ik heb maar 1 bak en geen reserve onderdelen. (Woon erg klein daar is geen ruimte voor.) Hoe kan ik ervoor zorgen dat er nu geen ontstaat? Ie het schadelijk voor de vissen? Baal er best wel van.

Dit is de link waar het om zou gaan. https://share.temu.com/BPXGOcf55OA

De kans is groot dat je je filter dan opnieuw moet indraaien.
Wat je ook kunt doen, is je filtermedia in een passende bak doen, met 5-10cm water erboven en en daar water langzaam in laten druppelen, dan komt er ook zuurstof in. Kost wel meer water.

Gelukkig hou je wel de bacterien in de bodem maar de eerste weken zuinig voeren en goed monitoren.

De kans is groot dat je je filter dan opnieuw moet indraaien.
Wat je ook kunt doen, is je filtermedia in een passende bak doen, met 5-10cm water erboven en en daar water langzaam in laten druppelen, dan komt er ook zuurstof in. Kost wel meer water.
Oh jeetje dat gaat toch wel heel erg lastig worden. Ik hoop dat het goed gaat komen 😬🫣 tot nu toe hebben de vissen er gelukkig geen last van. Hoop dat het zo blijft. Morgen ligt het pakketje klaar dan kan het filter meteen weer aan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan