Wat is er nieuw

Beginner

• Onderwerp starter Onderwerp starter LuckyFishy
  • Startdatum Startdatum
L

LuckyFishy

Guest
Hallo,

Ik heb voor mijn verjaardag een aquarium gekregen, een aqua 20.
Ik ben in verschillende winkels geweest en heb donker grind, een plantje die de bak helpt met schoonhouden en twee kleine struikjes (soory voor de slecht benoeming ;()
ik ben nog een amateur. Dus ik kwam in de winkel en wees een Sterling aan, ik had geen flauw benul dat ie 1,5 meter lang zou worden 😳.
Maar hierbij mijn vraag, het leek mij ook heel leuk om vuurgarnaaltjes samen met blauwoogjes of met tijgergarnaaltjes te doen.. Maar kan dit? Wat gaat dit kosten? Wat moet ik doen? En hoe moet de verzorging? Hoeveel gaan dit dan wordend. Ik heb natuurlijk ook al allemaal sites bekeken enzo. Maar er stond gewoon geen duidelijk schema zoals:"20 L= 20 garnaaltjes.. Zoiets.. Ik sta open voor tips!

Grt. Lucca :engel:

Welkom op het forum.
Qua beplanting veel mos, op gebonden met wat visdraad, aan een stukje hot of wat steen. op youtube vind je verschillende filmpjes over hoe je dit doet.Samen met diverse idee�n voor een opstelling. Ook op het forum onder fotoalbums kan je veel tips en trucs vinden. De meeste Mossen groeien bij vrijwel elk licht en water dus zijn vrij simpel te houden. In de achtergrond kan je best wat zuurstofplantjes plaatsen zoals cabomba of waterpest, dat groeit snel en helpt je bak sneller opstarten. Een drijfplantje vinden ze ook wel leuk. Lees je ook even verder in onder de categorie opstarten van een bak
http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/opstarten_aquarium.pdf

Qua dieren,sowieso pas na 4-tal weken als de waterwaardes goed zijn.
Sommige garnalen hebben speciale waterwaardes nodig dus informeer je daarover voor de bak inricht, dan kan je eventueel speciale bodem erin doen of zoiets.
Een stuk of 10 is goed om te beginnen, ze kweken vanzelf wel verder.
Voor visjes is de bak vrij klein, Misschien 2 � 3 stuks van 2-2,5cm.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes met je bak.

Welkom,op het Af.

Vuurtjes en tijgergarnalen,gaan niet samen.
Het is het 1 of het ander.

Qua vissen zou je hier hooguit een klein schooltje rasbora brigittae in kunnen houden denk ik. Bedoel je met blauwoogjes Aplocheilichthys normani? Ik heb die zelf eerst in een 40 cm bakje gehouden omdat ik dacht dat ze niet zo groot werden, maar ik heb ze sinds kort overgebracht naar 60 cm en daar zijn ze veel beter op hun plaats.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan