Beginners vragen over goede watercirculatie


N

Noud

Guest
Beste forum leden, Ik heb sins een paar weken een ferplast dubai 80 aquarium met daar in de bluwave 5 mijn achterste plantjes bewegen niet.Nu heb ik een klein serra pompje gekocht maar waar moet ik die plaatsen? Moet hij langs de bluwave 5 of tegen over maar dan aan de andere kant ( ter verduidelijking rechts bluwave links pomp aan de ander kant van. Het aquarium)
 
Ik krijg niet een beeld bij je circulatie, misschien even een foto plaatsen hoe de situatie is.
 
Aan de linker kant heb ik de bluwave5 zoveel mogelijk na rechts zitten en aan de andere kant rechts zoveel mogelijk rechts de andere pomp. Is datgoed voor een goede water circulatie of moet het alle twee aan de zelfde kant zitten?
 
De onderste situatie is het meest geschikt voor een goede doorstroming, de bovenste niet.
Dus beiden aan één kant in jou geval.

(met dank aan Sanneke80 voor de tekening)

water-circulatie.jpg
..
 
Het is niet altijd nodig dat alle planten bewegen en de circulatie zou je kunnen testen met wat diepvriesvoer of waterverbeteraar.
Ik zou eerst kijken hoe dat is met de Blue Wave zonder de extra pomp want ze moeten ook niet elkaar qua stroming tegenwerken.
 
Heb je er geen luchtsteentje in?

Enne, zou de bodem voor wat minder dik maken.
Begint nu groen uit te slaan.

Kan je zeker de helft minder.
Voor laag, achter hoog.
 

Terug
Bovenaan