Belasting combinatievloer


MischaC

Well-known member
Lid geworden
3 april 2020
Berichten
258
Leeftijd
45
Goedenavond,

mij ben bezig met een nieuwe bak die ik wil gaan plaatsen op een zgn. combinatievloer. Vloer opgebouwd uit betonnen liggers met daartussen “broodjes”. De bak wordt 180 cm en zou komen te staan op een overspanning van 3 betonnen liggers en steekt dan vanaf het hart van de twee buitenste liggers aan beide zijden 28 cm over. Het frame komt op een betonplex plaat te staan om puntbelasting te voorkomen en totale gewicht zal +/- 1100 kg zijn. Locatie is strak aan een dragende buitenmuur. Dit moet toch lukken lijkt mij?
 
Je bedoeld overdwars in de kamer?
De bak komt haaks op de betonnen liggers te staan. Foto ter verduidelijking. Dikke streep is de muur. Blauw de bak en de dunne zwarte lijnen de betonnen liggers
7AF96172-DB4D-49F5-B7DB-FDF89C90F5ED.png
 
Jou vloer kan een 300kg per M2 aan.
Misschien meer, dat ligt aan de opbouw van de vloer en dikte/hoogte draagbalken enz.
 
Moet geen probleem zijn.
Tot 1500kg zou ik er niet eens over nadenken of het kan of niet. Daarboven, of voor je eigen gemoedsrust, even een paar steunbalken in de kruipruimte plaatsen.
 
Jou vloer kan een 300kg per M2 aan.
Misschien meer, dat ligt aan de opbouw van de vloer en dikte/hoogte draagbalken enz.
Voor zover ik dit heb kunnen nagaan geldt die 300 kg /m2 voor de ‘broodjes’ die tussen de betonnen liggers liggen. De belasting wordt in dit geval ook nog rechtevenredig verdeelt over de liggers.
 
Mooi:) onderweg naar Leo van Wolferen om de details van de bak te bespreken en een definitief akkoord te geven:)
 

Terug
Bovenaan