Er wordt aardig wat co2 toegevoegd tijdens de opstart fase van het aquarium. Zou een olie bijv olijf olie zwaarder zijn en minder snel verdampen?
Ik heb nooit geweten dat je ook olie erin zou mogen doen.
Hangt ook een beetje af van de hoeveelheid CO2 je toevoegt..
Je kan ook olie proberen dat schijnt minder te verdampen
Krijg je dan geen vertekend beeld van het aantal bellen? Dit ook ivm viscositeit van oliën. In een dikke olie kan ik me voor stellen dat dit invloed heeft.
Is meer aan de overkant van de grote plas gebruikelijk.
Non toxische minerale olie. Of glycerol (glycerine, propaantriol, propaan-1,2,3-triol) kun je er ook in doen.
Let wel op!! Door de visceuze vloeistof zijn de bellen anders. In deze olie heb je ongeveer 1/3 minder bpm.
Dus 90bpm in water komt ongeveer overeen met 60bpm in deze olie.
Voor hoge bpm is olie dus meer geschikt. Iets makkelijker te tellen.
DuidelijkZie hierboven. Eigen bevinding.
Duidelijk
Maar ook bij minerale olie(paraffine olie) zijn er vele soorten met verschillende viscositeiten. Dan zou pure glycerine dus beter zijn?
Ik heb net een magneetventiel aangeschafd..als ik m nou na de bellenteller plaats wellicht door een extra barrière verdampt het water minder snel..?
ok..zal ik rekening mee houden!!Niet na de bellenteller. Is vochtige kant.
volgens mij wel..dubbel gecheckt!Misschien een domme vraag maar zit wel alles goed aangedraaid?
mss heb je net als ik een cheap ass bellenteller 😛Ik heb zelf ook een magneet ventiel, deze heb ik echter voor de bellenteller zitten. Bij mij helpt het niet.
zal t in de gaten houden..mocht dit probleem aanhouden dan switch ik van bellenteller en anders experimenteren met glycerol!Dat klopt helemaal. Mijn bevindingen waren met glycerol.
Voordeel glycerol. Het is mengbaar met water. Dus mocht er wat gebeuren, heb je geen olie op je water.
De minerale olie moet wel een foodgrade label hebben!
Ik heb een reactor van Sera. Bij deze reactor kan je niet zien hoeveel bellen er toegevoegd worden (al ben ik wel benieuwd hoe de meeste mensen het aantal bellen kunnen tellen)als je een co2 reactor in je bak hebt hangen, heb je in mijn ogen meestal niet eens een bellen teller nodig..(dan kan je het al vaak zien/tellen).
pas als je de co2 gaat verwerken extern, is het gemak van een bellenteller er wel.
suc6..
Thanks Nigel en Henton.. kzal eens een extra terugslagklepje plaatsen 😀Bij mij werkte het ook om een terugslagklep echt net voor de bellenteller te doen (zo dicht mogelijk).
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.