Bemestingskorrels


geer

Member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
13
Locatie
kwintsheul
Goedemorgen .

Heeft er iemand ervaring met de bemestingskorrels van Dennerle (Deponit Nutriballs) .
Graag hoor ik jullie ervaring hiermee.
M.vr.gr.
Geer
 
Dat zijn voedingsbolletjes zeg maar en deze ken ik niet en ik maak ze zelf met kleibollenmix van aquariumbemesting.nl
Dat is in de regel veel voordeliger.
 
Dat zijn voedingsbolletjes zeg maar en deze ken ik niet en ik maak ze zelf met kleibollenmix van aquariumbemesting.nl
Dat is in de regel veel voordeliger.
+1
Wel voeg ik altijd lateriet toe aan de kleibolletjes mix. Gekocht bij hetzelfde bedrijf. En dat bevalt erg goed voor mijn plantenbak. De prijs is hier ook een belangrijk issue. Over komt mijn totale bemesting hier vandaan. Alles in poedervorm wat ik zelf aanleng met water.
 
+1
Wel voeg ik altijd lateriet toe aan de kleibolletjes mix. Gekocht bij hetzelfde bedrijf. En dat bevalt erg goed voor mijn plantenbak. De prijs is hier ook een belangrijk issue. Over komt mijn totale bemesting hier vandaan. Alles in poedervorm wat ik zelf aanleng met water.
Hoe lang zijn deze kleibollen werkzaam bij jou benvo?
 
Hoe lang zijn deze kleibollen werkzaam bij jou benvo?
Nou, dat heb ik nog nooit echt bijgehouden maar ik denk bij mij zelf wel zo ongeveer een jaar. Maar het formaat van je ballen speelt hier natuurlijk ook een rol.
 
Ah ok. En je mixt 1 zakje kleibolmix met een zakje lateriet?
 
Zelf vervang ik de bolletjes vaan na een maand of 6. Of dat nodig is dat durf ik niet te zeggen.
 
Goedemorgen .

Heeft er iemand ervaring met de bemestingskorrels van Dennerle (Deponit Nutriballs) .
Graag hoor ik jullie ervaring hiermee.
M.vr.gr.
Geer
Môôghe buur
Is best spul. Kan prima in elke bodem.
Hoe lang het meegaat is afhankelijk of hoe snel je planten groeien (veel licht/weinig licht). Dus tussen 6 maanden tot een jaar.
Als de plant de 1e tekenen van verval laat zien is meest wel een goede indicatie om er weer wat bij te steken.
 

Terug
Bovenaan