Bento de Hoornkikker van NathaliePip


Gisteren een dagje niet gegeten, vanavond een Pacman attack pellet opgegeten.
IMG_2593.jpeg


Elk vakje is 2 cm. Bento is op 4-4-2024 ongeveer 5 cm.
 
hoe hou je de bodem vochtig? kan me niet voorstellen dat je het de hele dag aan het besproeien bent?
Ik sproei dagelijks en geef af en toe de aarde wat water.
 
  • Leuk
Waarderingen: F.
Hij eet werkelijk alles wat hij kan opeten. Ik geef hem 1x per 2 dagen eten. Kleintjes wordt elke dag geadviseerd, maar hij groeit prima, dus 1x per 2 dagen vind ik genoeg.
Je kunt hem niet met onze kikkers uit de vijver vergelijken he? Dan zou hij vet (😉) ondervoed zijn. Deze kikkers horen er zo uit te zien. Maar ik heb er veel plezier van. Al doet hij dus niet meer dan zitten, eten en groeien.
 
Hij eet werkelijk alles wat hij kan opeten. Ik geef hem 1x per 2 dagen eten. Kleintjes wordt elke dag geadviseerd, maar hij groeit prima, dus 1x per 2 dagen vind ik genoeg.
Je kunt hem niet met onze kikkers uit de vijver vergelijken he? Dan zou hij vet (😉) ondervoed zijn. Deze kikkers horen er zo uit te zien. Maar ik heb er veel plezier van. Al doet hij dus niet meer dan zitten, eten en groeien.
Ik weet het, maar ik vind 'm er toch als een vetzak uitzien. Kun je nagaan hoe dat er uit moet zien als de ze soort écht vet is....
 
Jeetje dat gaat hard, hij heeft een goed kosthuis!
 
Ik ben heel benieuwd of het een man of vrouw is. Vrouwen worden een stuk groter.
 
Is dat straks ook te zien aan het uiterlijk?
Ja.

Rond de leeftijd van 6 á 8 maanden worden mannetjes geslachtsrijp.

Ze ontwikkelen dan wrattige kussentjes op hun duimen, zogenoemde duimvlekken (nuptial pads).
Hiermee hebben ze meer grip om zich aan een vrouw vast te houden.
Ook beginnen mannetjes rond deze leeftijd met kwaken.

Vrouwtjes zijn met 1 jaar klaar om te paren, ze hebben géén duimvlekken, en kwaken niet.
Ze maken alleen geluid als ze zich bedreigd voelen.

Vrouwtjes worden ook aanzienlijk groter dan mannetjes. Ze bereiken hun volwassen grootte als ze 1 jaar, of 1,5 jaar zijn. Volwassen mannen zijn kleiner, zo’n 7 tot 10cm, en volwassen vrouwen kunnen een grootte halen van 12cm tot wel 17cm.
(http://pacmanfrogs.com/voortplanting/)
 

Bijlagen

  • IMG_2738.jpeg
    IMG_2738.jpeg
    61 KB · Weergaven: 4
  • IMG_2736.jpeg
    IMG_2736.jpeg
    61.3 KB · Weergaven: 4
O ja dat is wel duidelijk te zien en dus even afwachten nog of Bento een man of vrouw is.
 

Terug
Bovenaan