Beschadigde planten, steeds opnieuw

  • Onderwerp starter Kevin Le page
  • Startdatum

K

Kevin Le page

Guest
Bekijk media item 1688Beste vrienden,

Ik heb een klein jaartje bijna nu mijn aquarium, hierin zitten wat guppen, algeneters,... Waar ook al kleine kweekjes van zijn (guppen).
Nu heb ik last van een ja, probleem...
Ik moet steeds investeren in nieuwe planten etc aangezien de mijne steeds kapot gaan, dor worden,...
De foto's van de planten en hun beschadiging, alsook het aquarium en de verlichting staat in de de bijlage 'mijn aquarium'.
Zou iemand me kunnen helpen? Ben al naar meerdere winkels gegaan en speciaalzaken, maar hier krijg ik geen nuttig antwoord op.
Heb wel iets van voeding die bij het planten in de grond onder de wortels gestoken moet worden, en een bakje dat bij de filter hangt, waar ik iets van tabletjes moet indoen die dan oplossen.

Iemand hulp? Alvast bedankt!

Groetjes,
Kevin
 
Ik vermoed dat je algeneters je plant opeten, staan ze om bekend, wat nog weleens wil helpen dat te voorkomen is meer gevarieerd te gaan voeren, daarbij kan ik je repashy soilent green (is poeder wat je aanmaakt met kokend water en dan uit laats stijven, dan word het een gelletje) van harte aanbevelen
 
Dit heb ik in mijn oude bak ook gehad, met name het Belgisch groen vonden de baby borstels er lekker.
 
Top! ik zal dit zeker eens proberen! Bedankt alvast, ik hou jullie op de hoogte!
 
Waarschijnlijk moeten we hier toch kijken naar tekorten. Ik merk Eleocharis Acicularis (Naaldgras) op in je bak. Ook deze plantjes zien er geel uit. In ieder geval denk dat je voor deze plantensoort licht tekort komt, Eleocharis Acicularis is zeer veel licht nodig, maar waarschijnlijk spelen ook andere zaken een rol. Ook bij de andere planten zie ik dat er weinig blad onderaan de planten zit. Je zou er goed aan doen om je waterwaarden eens door te geven. Gemeten, het liefst, met een druppeltest.
 

Terug
Bovenaan