Bestaat zijwaards uitgroeiend mos?


I

Italianchicken

Guest
Hallo,

Ik heb altijd javamos gehad in mijn aquaria maar het stoorde me dat dit enkel groeide in lengte maar niet zijwaards i.e. in oppervlakte. Zijn er mossen die eerder in de breedte vergroten? Ik zou dit nl. willen gebruiken om een mos achterwand te maken. Op die manier hoop ik de kost te vermijden om een m² aan mos te kopen omdat het enkel groeit in de lengte.

Groetjes
 
Het beste mos om een wand te bekleden is Taiwan mos (Taxiphyllum Alternans).
Maar ook Triangelmos (Taxiphyllum sp. ‘Peacock’) en Christmas Mos (Vesicularia montagne)i groeien niet omhoog.
Je zou ook kunnen kiezen voor Weeping Moss (Vesicularia ferriei). Dat hangt naar beneden en is wellicht best mooi op een achterwand
(wat trouwens erg moeilijk schoonmaken word als het begroeit is met mos. Mos is namelijk een vuilmagneet dus veel schoonmaken is wel noodzakelijk om geen problemen te krijgen)
 
Hallo,

Ik heb altijd javamos gehad in mijn aquaria maar het stoorde me dat dit enkel groeide in lengte maar niet zijwaards i.e. in oppervlakte. Zijn er mossen die eerder in de breedte vergroten? Ik zou dit nl. willen gebruiken om een mos achterwand te maken. Op die manier hoop ik de kost te vermijden om een m² aan mos te kopen omdat het enkel groeit in de lengte.

Groetjes

Mos op de achterwand? Bij mij zit dit erop, helaas! 'k Heb nooit zelf mos gekocht maar het is, hoewel ik planten altijd vooraf spoel, is dit toch aan mijn aandacht ontsnapt. Nu kan ik er dus niet meer vanaf komen. Het zijn vuilverzamelaars dus blijf ik bij elke waterverversing of snoeibeurt ook mos aan het plukken. Ik zou je plan dus niet echt willen aanraden...
 
Ik was van plan een soort ophanging te maken met zuignappen. Een easy remove systeem. Een achterwand plaats ik niet. Ik ga voor een poster op de buitenkant. Minder mooi maar vind het kuiswerk net iets makkelijker :).
 

Terug
Bovenaan