bestand 40cm


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen.
Van de week krijg ik een nieuwe bak, sowieso 40cm lang. Verder weet ik het niet precies (krijg hem van een oom die hem weg doet). Nu vraag ik me af, kan dit bestandje erin:


1 betta splendens halfmoon man (zwart/blauw)
8 microrasboras (denk de brigittae)
x aantal vuurgarnalen.

Als planten komen onder andere javamos en Limnophilia sessiliflora erin. Ik wil richten op een aziatische bak.
 
Is zonder precieze maten eigenlijk niet te zeggen natuurlijk.
Als het bakje verder bv 20x20 meet dan is het bruto 16 liter en zou ik het zelf enkel bij garnalen houden.
 
Dit is een foto van het bakje:
aqua%20new%20klein_zpsbx4qw6vx.gif


Hij moet natuurlijk wel eerst goed schoongemaakt worden.
 
Natuurlijk moet ik ook eerst nog 3 weken wachten, hij moet natuurlijk nog indraaien ;)
 
Ja dat is iets van een Tetra 30 die een flinke schoonmaakbeurt nodig heeft idd! ;)
Zijn de meningen meestal over verdeeld wat betreft bestand voor zo'n bakje.
Ik zou er zelf geen scholenvisjes in doen maar is persoonlijk natuurlijk.
 
Ok� ;) Wat kan er dan wel in?

Verder ga ik even vragen wat de maten zijn ;)
 
Dit is een leuk bakje voor garnalen en/of (sier)slakken, soms wordt er gezegd dat je er ook een harem ringbandsnoekjes(epiplatys annulatus) in kunt doen.

Boraras brigittae wil ik je toch afraden. Heb ze hier zelf destijds tijdelijk in mijn superfish gehad, maar ben er achter gekomen dat ze hier toch te weinig ruimte hadden. Zijn bij vissen die het veel mooier doen nu ze in een grote school zwemmen en ook actiever zijn dan ze konden laten zien in de superfish; heb ze nu in mijn sera zitten

Wat betreft de betta, mss kan dit, mss ook niet. Graag laat ik hier de andere leden antwoord op geven.

Het lijkt mij een superfish bakje, wat met de afmetingen van 36x23x32(lxbxh) op zo'n 25 liter bruto uitkomt. Met bodem ed zul je ongeveer 20L overhouden.
 
De lengte is sowieso 40. Dat heeft mijn vader al gemeten. Verder heb ik zojuist gevraagd wat de rest van de maten zijn.

Ik heb gezien dat heel veel mensen in dit soort maten een betta houden (ook hier op het forum). Verder ben ik expres aan het inlezen wat kan ;). De boraras neem ik dan niet, ze zijn mooi, maar als ze inderdaad zo actief zijn, neem ik ze liever niet.
 
Ziet er uit als een Superfish Aqua 30, waarschijnlijk is de buitenmaat dan 40 cm..
Van beta's weet ik niets.. zou er persoonlijk een garnalen-speciaalbakje van maken, veel kleurrijker en levendiger kun je het met garnalen niet krijgen ;)
 
- Inhoud 30 liter
- Afmetingen (L x B x H) zonder deksel: 35 x 22,5 x 32,7 cm.
- Afmetingen (L x B x H) met deksel: 35 x 22,5 x 41,5 cm.

Heb toevallig net de mijne weer opgestart voor een Betta splendens halfmoon en 2-3 appelslakken.
Hiervoor is het een garnalen bakje geweest.
 
Ik weet niet wat de precieze maten zijn, maar de lengte is sowieso 40cm. dat heeft mijn vader al opgemeten. Verder heb ik nog geen reactie van m'n oom gehad.
 
Heb je de buitenmaten doorgegeven in een reactie.
Tel hier het glas vanaf en je hebt de binnen maten.

Bakje is ongeveer 30 liter dus dit kan je gebruiken voor je bestand.
Houd er wel rekening mee dat er weinig vis in kan.

Garnalen is heel goed te doen.
Een Betta zie je er ook vaak in.
Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee maar binnenkort als de mijne is ingedraaid komt er dus een Betta.

Ook een optie dus.
Betta's en garnalen weet ik niet of dit zo goed gaat.
 
Ik ga er 1 betta met vuurgarnalen houden. Verder veel planten en verstopplekken. De grootte van de bak is 35*23*31 dus inderdaad wat jij zei GewoonJoey
 
Weet wel hoe groot zon bakje is!
Als je maar internet hebt dan weet je bijna alles:)

Toevallig pas de mijne ingericht.
Kun je mooi kijken wat het kan worden.
Staan vast nog wel meer mooie bakjes op waar je wat inspiratie van op kan doen!
 
Weet ik ;) Ik ga een azie biotoop maken. Moet even kijken welke plantjes ik erin doe. Sowieso Limnophilia sessiliflora en javamos.
 

Terug
Bovenaan