Wat is er nieuw

Beste filter voor nano met garnalen? (aquaflow 100 vs dennerle hoek)

• Onderwerp starter Onderwerp starter catcorp
  • Startdatum Startdatum
kellemes zei:
Bekijk even of filterwatten door het rooster kunnen schieten richting rotor, zelf gebruik ik momenteel geen watten in deze pomp (al is het wel nodig als ik naar mijn stofvuil kijk).
Anders moet je er misschien nog even een mini-strookje spons tussen doen of zo, of van die fijne filtervlies aanschaffen, maar goed, dat kost allemaal weer..

Filtervlies? Gekocht 30 x30 cm. 4,50 euro.

Vrouwtje naar Action ,filtervlies voor wasemkap. 0,98 euro.
2 stuks.

Hoe vuiler ,hoe beter.

Dit is en blijft onzin!

De ammoniak, nitriet, nitraat kan je niet zien in het water, vuil gaat enkel er voor zorgen dat de filter verstopt.

De bacteri�n kunnen enkel opgeloste stoffen omzetten,
Steeds eerst het water goed mechanisch filteren, zodat het water helder(zonder zwevende delen) is voor dat het door het biologische gedeelte gaat.

JbMalawi

Maar is de hoekiger wel aan te raden?

Mits.. je een binnenfilter wilt, die zuinig is, en stil, degelijke kwaliteit, dan behoord deze wel tot de meest populaire.

Maar er zijn dus ook andere mogelijkheden, er zijn ook mini buitenpompjes, zoals dit..
http://www.wesdijk.nl/aquarium/eden/42915-eden-501-extern-filter-4010052572604.html
Hoor ik ook positieve dingen over..

En zo kun je natuurlijk ook richting de luchtaangedreven filtering.
Daar ben ik vooralsnog een fan van, maar dan zit je wel met een luchtpomp buiten je bak.

De Eden 501 gebruik ik ook al tijden op mijn nanobakje. Voordelen: neemt geen ruimte in van je toch al kleine bakje, grotere filterinhoud, stil, ook is er een beugel bij te koop waardoor je hem achter aan je bakje kan hangen. Makkelijk schoon te maken en er is een schuimkorf bij om om de instroomkorf te doen, waardoor er geen garnaaltjes in je filter terecht komen.
Kortom prima filter.

Ik ga Denk toch eerst voor de hoekfilter

Als dat met niet bevalt kan ik altijd nog
overstappen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan