beste manier nieuw grind wassen


J

jhonno

Guest
Wat is nou de beste manier om nieuw grind schoon te spoelen puur kwestie van met een emmer water en je hand erdoorheen halen? Of is er iemand met andere ideetjes?
 
Zoals jij het omschrijft doe ik het ook en als het grint wat scherp zou zijn dan haal ik er een pollepel doorheen.
Dan kieper is het water weg en herhaal dat 2 of 3x.
 
Okee helemaal top! Blijf bezig anders haha tot 5 x opnieuw water ververst en toen steeds kleinbeetje nog beetje na spoelen met visnetje
 
Vaak zijn de zakken die je koopt voor de bakken ook al wel schoon en gewassen als je de tekst mag geloven.
De bodem die ik bij Pets Place haal is kant en klaar namelijk.
 
Je moet tijdens het spoelen kijken naar de kleur van het water,als er schoon helder water vanaf komt is het goed natuurlijk.
 
Ik had laatst voor mn Lido aquariumgrind van Dennerle gekocht, stond op de zak goed spoelen. Heb het iets gespoelt en in de bak gedaan. Maar het water was behoorlijk helder na het vullen. Natuurlijk doe je dat met beleid en niet met de hogedrukspuit. Dan valt het nog wel mee met het stof.
 
Ik deed het zand/grind altijd in een emmer en stopte de tuinslang dan onder het zand en liet het gewoon eventjes door lopen, vrij snel komt er dan niet zo veel viezigheid meer af.
 

Terug
Bovenaan