Beste plaats Co2 diffusor bij 2 filters met spraybar over achterwand.


Deesje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
2,333
Leeftijd
39
Locatie
Westervoort
Zoals de titel al zegt:
Wat is de beste plek voor de Co2 diffusor als je 2 filter gebruikt die beide met de spraybar tegen achterwand lopen.

Ik heb nu 1 filter (jbl 1502) met spraybar van links naar rechts en begrjip dat ik dan de diffusor tegen het rechterglas moet plaatsen.
Maar soms twijfel ik om een 2e filter te nemen (jble902) en dan beide spraybars over de achterwand naar voren te laten lopen.
Maar kan ik moeilijk de diffusor in het midden tegen het voorglas plaatsen. :p


BTW ik heb nog geen tot weinig ervaring met Co2, heel vroeger eens gehad, toen onsuccesvol en heb met moederdag een nieuwe set gekregen.
Dus als je met moeilijke termen, producten etc aankomt... graag met uitleg. ;)
 
Misschien dat een Co2 reactor een beter resultaat kan geven, via een difusor stijgt de bellenstroom behoorlijk snel naar het wateroppervlak.de contacttijd met het aquariumwater is dus niet echt je van het.
Een difusor geeft dan ook weer een beter rendement.
 
Oké, ja daar had ik natuurlijk niet aan gedacht. Aan een externe diffusor/reactor.
Hebben jullie daar ervaring mee?

En heb je met zo'n reactor dan een betere vermening van Co2 en water dan bij zo'n Taifun Inline die John laat zien?
Beide worden geplaatst in de slang naar de spraybar ( uitlaat/uitflow) van toch?
 
En op welke filter zou je dan het beste zo'n reactor of atomizer plaatsen?
De 1502 of de 902?
 
Zoals de titel al zegt:
Wat is de beste plek voor de Co2 diffusor als je 2 filter gebruikt die beide met de spraybar tegen achterwand lopen.

Ik heb nu 1 filter (jbl 1502) met spraybar van links naar rechts en begrjip dat ik dan de diffusor tegen het rechterglas moet plaatsen.
Maar soms twijfel ik om een 2e filter te nemen (jble902) en dan beide spraybars over de achterwand naar voren te laten lopen.
Maar kan ik moeilijk de diffusor in het midden tegen het voorglas plaatsen. :p


BTW ik heb nog geen tot weinig ervaring met Co2, heel vroeger eens gehad, toen onsuccesvol en heb met moederdag een nieuwe set gekregen.
Dus als je met moeilijke termen, producten etc aankomt... graag met uitleg. ;)
Bij een spraybar over de gehele achterwand kan je de diffuser het best onder de spray buis zetten en wel aan de kant waar je aanzuiging niet zit. Aldus wordt je CO2 in een spraalvormige beweging meegenomen richting de aanzuiging. Beter echter blijft een reactor en als tweede beste optie kan je een inline diffuser nemen. In beide gevallen wordt namelijk de CO2 over de gehele achterwand ingebracht.
 
Top.
Thanks voor alle tips en ideeën mensen!
:giggle::giggle:
 

Terug
Bovenaan