Wat is er nieuw

beste planten opstart aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste allen,
Wat zijn de beste planten om een aquarium mee op te starten behalve de waterpest en de cabomba??
Ze moeten wel een beetje makkelijk te verkrijgen zijn.. En deze planten gewoon lekker latem staan na t opstarten??

Hoornblad, belgisch groen, Myriophyllum soorten.. Alles wat rap groeit en geen bijzondere eisen stelt eigenlijk. Er zijn ongetwijfeld wel mede liefhebbers te vinden die stekken voor je hebben.

Vallisneria is volgens mij ook niet al te lastig. Je moet er alleen opletten dat je deze juist plant.

Soms hoor je wel dat deze wat lastig aanslaat maar als die een keer goed is aangeslagen dan gaat hij rap hoor. Alleen carbo is iets wat deze plant niet prettig vindt.

Crypto s zijn ook erg makkelijk net als de Echino maar dat zijn niet echt opstartplanten.
Ik doe ze wel altijd vanaf de opstart al in de bak.

Ik dacht aan wat bosjes waterpest, wat is de volledigr naam van de cryptos??
Vallisneria heb ik 1 bosjes vam staan, wil er nog wel een bosje van bij, omdat ik niet al te veel soorten planten ivm de rust...

Wat zou een leuke drijfplant zijn welke zivh niet te snel vermeerderd, en welke makkelink te houden is en makkelijk in toom te houden is, welke wel nog wat licht doorlaten, want ik heb er maar 1 lamp boven en wil wel wat verlichting overhouden. .. Zo ziet de bak er op t moment uit...

image-2015-10-26.jpg

Hey mark,
De bovenste drijfplanten vind ik wel erg mooi, en ik denk dat deze door de wat rondere grotere bladen wat meer licht zullen doorlaten. Ik denk dat dit een mooie aanvulling is op mijn bak.
Hoe kun je de wortels kort houden, of groeien deze niet continu door??
En hoe gaat het uitdunnen?? Gewoon een deel lostrekken van de rest en uit de bak verwijderen?? Ik hoop dat iemand op mijn vragen reageert....

Zelf pak ik een plukt planten en trek de wortels er van af geen enkel probleem, vaak doe ik dat 2x per week.

2x per week, groeien die wortels zo snel?? Vermeereere deze planten zich snel of valt dat mee.. zullen de wortels door groeien tot ze zelfs de bodem hebben bereikt? ?

Kan dat ze doorgroeien tot de bodem, schijnt een beetje af te hangen van de hoeveelheid voeding die beschikbaar is voor ze, dacht ik.
Of ze zich snel vermeerderen hangt daar net zo goed vanaf, de hoeveelheid licht en de beschikbaarheid aan voeding dus.
Ik snoei ze eens per paar weken schat ik, effe allemaal in een bakkie, omhoog houden en knip met de schaar, of trek inderdaad 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan