Wat is er nieuw

beste school vis volgens jullie

stef.u

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2020
Leeftijd
28
ik heb een vraagje.

Ik heb nu rasbora galaxy in mijn aquarium zitten. Zou een school vis moeten zijn ma denk eerder dat het een shoaling fish is. die eerder elkaar nodig hebben maar niet echt samen bewegen en samen zwemmen.
heb ook 6tal rasbora naeuvus en deze zwemmen wel redelijk goed samen. Wil namelijk in de toekomst mijn bakje anders inrichten van bestand. Weet ook dat de meeste vissen pas scholen als ze een "rover" tegen komen maar er zullen er wel zijn die ook zonder een "rover" goed scholen
dus hierbij de vraag welke nano vis is volgens jullie die het best scholen. max 2-3 cm .

mvg

Ik heb jaren de R Espei gehad en die scholen erg goed vond ik zonder dat ik rovers in de bak had. In de regel zwommen ze in 1 en soms in 2 groepjes.

Roodkopzalmen scholen ook erg goed

Vissen vormen scholen omdat ze gewend zijn om opgejaagd te worden.
In een bepaalde mate kun je met je hand of met een netje of roofvissen ook wel voor elkaar krijgen dat ze zo de schrik te pakken krijgen om om samen te blijven.
Of met een portret van mij ervoor😀 en als je heel veel van iets koopt dan word de kans nog groter dat het samen blijft.

alvast bedankt om de antwoorden !
vroeg me af of iemand ervaring heeft met rasbora maculata

Dat zal je geraden wezen

Ik vind fantoomzalmen wel mooi samen, die zwemmen vaak in een groep terwijl de mannen als een soort pauw de vinnen spreiden om elkaar te imponeren. Maar dit is denk ik niet precies wat je zoekt

Ik vind fantoomzalmen wel mooi samen, die zwemmen vaak in een groep terwijl de mannen als een soort pauw de vinnen spreiden om elkaar te imponeren. Maar dit is denk ik niet precies wat je zoekt
Met fantoomzalmen vind ik dat ze meer door elkaar heen zwemmen of langs elkaar zweven dan dat ze zich echt als een school door de bak bewegen. En dat geld eigenlijk voor de meeste tetra's die ik heb gehad. Uitzonderingen daargelaten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan