Wat is er nieuw

Bestellen startpakket plantenvoeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fien
  • Startdatum Startdatum
F

Fien

Guest
Dag,

Op dit moment bemest ik met Easy-Life Profito, Fosfo, Nitro, Kalium pottasium etc etc, naar gelang de waterwaarden.

Mijn bak is ongeveer 800 liter, veel planten, co2 installatie, veel licht etc.

Nu ben ik binnenkort door mijn voorraad voeding heen en wil wel eens wat anders proberen, want ik denk dat Profito niet de heilige graal is qua voeding.

Ik had Gilles al aangeschreven, maar die is blijkbaar niet meer op het forum actief.

Kan iemand hier adviseren? Ik wilde in eerste instantie (als dat een beetje te doen is) met poeders zelf gaan samenstellen, maar ik zie dat er vele soorten grondstoffen zijn, maar nergens recepten te vinden die er bij horen. De kant en klare oplossingen zijn voor mijn bak qua hoeveelheid best aan de dure kant. Dit komt (denk ik) met name doordat er een hoop water op de post gaat, wat je met een eigen mix voorkomt.

Daarnaast las ik ergens dat sommige mensen enkel voeden via de bodem (kleibollen), maar ik vraag me af of dat wel voldoende is.

Kan iemand me daarin adviseren? Ik heb de bak nu eindelijk goed in balans. Binnenkort wil ik de planten opnieuw en beter rangschikken en extra hout plaatsen wat nu een tijdje ligt te weken. Daarna hoop ik de baardalg nog verder terug te kunnen dringen.

TonHageraats zei:
Kijk anders een bij deze 2 links om zelf poeders te mengen.

https://planted-box.com/
http://www.aquariumbemesting.nl/nl/home

Precies die 2 leveranciers zit ik over te dubben, maar ik heb geen idee wat ik moet kopen en wat het recept is.

Zelf maken kan meen ik met demi water van de bouwmarkt (true?). Osmosewater heb ik geen beschikking over.

De info is gewoon niet compleet. Aquariumbemesting site verkoopt wel weegschaaltjes, da's dan weer handig meepakken, maar de poeders heb ik geen idee van hoe ik goede plantenvoeding maak en wat ik moet hebben. Ook wil ik ijzervoeding maken (die mag niet in 1 heb ik begrepen).

EI kit hebben ze wel, maar ik doe niet aan EI. Of moet ik wel moet die kit beginnen omdat alles er bij zit?

Alleen jammer dat Planted-Box geen losse doseerflesjes verkoopt.

Je kan ook lid Backplay een pb sturen want die verkoopt ook plantenvoeding en losse stoffen.
Daarnaast kan hij je prima adviseren indien nodig.
Ik zal je per pb een lijst sturen met wat hij verkoopt.

Plantedbox verkoopt totaal voeding in een doseerfles, of anders hier.

jessicapilon zei:
Je kan ook lid Backplay een pb sturen want die verkoopt ook plantenvoeding en losse stoffen.

Dank je. Ik heb hem een bericht gestuurd!

Fien zei:
jessicapilon zei:

Dank je. Ik heb hem een bericht gestuurd!

Ook ik gebruik zijn voeding! Goedkoop en perfect afgemeten! Ik heb de indruk dat mijn planten het beter doen met zijn voeding als wat ik er voor gebruikte!

Graag gedaan Fien en zoals je ziet zijn er meer tevreden gebruikers 😉.

ik koop mijn demi water bij het tankstation, litertje voor 1,38. Goed genoeg om plantenvoeding mee aan te maken.

Volgens mij zijn ze beide goed. Ik koop via Gilles en hanteer ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid, bevalt prima.
Ik denk dat plantedbox ook prima is, maar nog nooit bij besteld.

Volgens mij heb je bij de blokker al een goedkoop weegschaaltje, en aangezien het estimate is, hoeft het echt niet 3 cijfers achter de komma goed te zijn.

Succes!

Een weegschaal heb je al voor ruim 2 euro dacht ik bij de Action 😉

eric79 zei:
ik koop mijn demi water bij het tankstation, litertje voor 1,38. Goed genoeg om plantenvoeding mee aan te maken.

Volgens mij zijn ze beide goed. Ik koop via Gilles en hanteer ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid, bevalt prima.
Ik denk dat plantedbox ook prima is, maar nog nooit bij besteld.

Volgens mij heb je bij de blokker al een goedkoop weegschaaltje, en aangezien het estimate is, hoeft het echt niet 3 cijfers achter de komma goed te zijn.

Succes!

Tja, ik had als eerste Gilles een PB gestuurd, maar geen reactie op gehad. Laatste was ook in 2013 meen ik. Kwam zijn naam tegen, maar blijkbaar is hij al een tijdje weg?

Bedoel je Gilles van planted box of van aquarium bemesting.nl ? Heten toevallig allebei hetzelfde.
Gilles van planted box reageerd bijna altijd binnen 1 dag.
En je kan zijn poeders gewoon met kraan water aan maken. of je besteld de all in one, deze was eerst zonder water en moest je zelf bijvullen, maar tegenwoordig is de all in one al aangemaakt met water/osmose.

sucees

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan