Wat is er nieuw

Bestemming garnalen bakje wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RonaldVe
  • Startdatum Startdatum
R

RonaldVe

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb drie bakjes ingericht voor Caradina garnalen, twee staan nog in te draaien, (nu twee weken).
Nu krijg ik ineens het idee om in mijn SuperFish 30 vuurgarnalen (Neocaradina) te gaan houden, maar deze hebben andere waterwaarden nodig.
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk verstoren in de indraaitijd (bacteriëncultuur opbouwen). Kan ik door vanaf nu de waterverversing met leidingwater te doen de KH opkrikken? Ik wil ook de ph verlagende bodem behouden.

Normaal kunnen vuurgarnalen daar allemaal tegen. Die zijn niet veeleisend 😀

Als je met een ph verlagende bodem kraanwater gaat gebruiken dan zal de bodem sneller uitwerken.. De bodem trekt je kh toch weer onderuit.

De bodem trekt je kh toch weer onderuit

Maar zou dat snel gaan? En als Mandykuh zegt dat vuurgarnalen niet veeleisend zijn, zou ik het kunnen wagen

Kan ik door vanaf nu de waterverversing met leidingwater te doen de KH opkrikken? Ik wil ook de ph verlagende bodem behouden.

Nee dat kan niet, de bodem zal de Kh alsnog naar 0-1 trekken.
Dit gaat rete snel.

Er zijn wel neo's die het goed doen, maar ook zat die het niet goed doen en problemen krijgen met de vervelling.

Ben je van plan om de andere bakjes met osmosewater te vullen Ronald?
Anders gewoon een vierde bakje met normale bodem voor de vuurtjes! 😉

Nee dat kan niet, de bodem zal de Kh alsnog naar 0-1 trekken.
Dit gaat rete snel.

Er zijn wel neo's die het goed doen, maar ook zat die het niet goed doen en problemen krijgen met de vervelling.
Bedankt voor je info.

Ben je van plan om de andere bakjes met osmosewater te vullen Ronald?
Anders gewoon een vierde bakje met normale bodem voor de vuurtjes! 😉
Ja dat is ook een goed idee, ik heb al mijn oog op de Dennerle Nano 30 laten vallen en dan kunnen de vuurtjes die ik donderdag ga halen in de Sera Cube gezelschapsbak met de neon en kegelvlekjes.

Wel leuk weer een bakje erbij🙁 :stop:

Ik lees het al....

In Huins:S heeft het garnalenvirus ook al toegeslagen :deal:😀😀😀

Ik lees het al....

In Huins:S heeft het garnalenvirus ook al toegeslagen :deal:😀😀😀
Hahaha, ja en het is al bekend in het dorp, ik denk wel dat ze tijdens het dorpsfeest verwachten dat ik nu met garnalenkroketten langs de weg ga staan. :help:

Hallo allemaal,

Ik heb drie bakjes ingericht voor Caradina garnalen, twee staan nog in te draaien, (nu twee weken).
Nu krijg ik ineens het idee om in mijn SuperFish 30 vuurgarnalen (Neocaradina) te gaan houden, maar deze hebben andere waterwaarden nodig.
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk verstoren in de indraaitijd (bacteriëncultuur opbouwen). Kan ik door vanaf nu de waterverversing met leidingwater te doen de KH opkrikken? Ik wil ook de ph verlagende bodem behouden.

Ik had een tijdje vuurgarnalen en mini-japonica's bij mijn dwergcichliden, die ik op zacht en zuur water had staan (door o.a. deels of driekwart osmosewater). Ze deden het er niet minder om. Wel denk ik dat je de overgang naar normaal kraanwater naar zacht (en eventueel zuur)water wel geleidelijk moet opbouwen.
En ik denk persoonlijk dat als je ververst met normaal kraanwater dat je toch wat schommelingen krijgt in de waterwaardes (in combinatie met je pH verlagende bodem), lijkt mij voor garnalen ook niet bevorderlijk, maar heb verder niet veel verstand van chemie..

Wil je in alle twee de bakken vuurgarnalen doen? Ik denk dat het wel heel mooi is, de donkere bodem en dan knalrode vuurgarnalen. Zou alleen dan wel gaan voor echt rode vuurgarnalen van een echte goede kweker.

Nog even en je haalt mij in qua aantal Ronald. Even doorzetten en je hebt er straks dus ook 15 staan😉

Nog even en je haalt mij in qua aantal Ronald. Even doorzetten en je hebt er straks dus ook 15 staan😉
Ja, het is wel verslavend. De Dennerle Nano 30 staat nu te pronken in de badkamer en als je
ED6A7338-2510-4697-8B5D-BF891B0616D1.jpeg
nu de foto ziet, zie je dat er precies nog één naast past.:! Nou en laat die nu morgen komen...:stop:en dat is dan echt de laatste.:petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan