De aarde heeft in zijn miljoenen jaren van bestaan al grotere klappen gehad dan dat,
Mja, de nucleair vervuilde zones denken daar de komende paar honderd jaar toch enigszins anders over denk ik...
😀
De big bang was bvb inderdaad een heviger klap maar die globale opdoffer bracht tegelijkertijd ook nieuw leven en nieuwe kansen met zich mee.
Veel "natuurrampen" verschuiven de balans, veranderen het evenwicht maar hebben dikwijls ook hun functie of/en hun oorzaak.
De "scheppende kracht" van radioactiviteit, de functionaliteit van nucleaire straling (zowel op korte als op lange termijn) is tot nader order niet echt aantoonbaar ... Het is moeilijk om daar iets positiefs in te vinden, om daar positieve gevolgen aan te koppelen...
😉
en het is niet onmogelijk dat dit toen gevormd is, of onlangs, who knows?
Hehe!
Toch lijkt het me te mooi en te vredelievend om een product te zijn van onze "onnatuurlijke" atoomspelletjes...
Want ik denk nog steeds dat kernproeven en nucleaire straling/vervuiling niet echt "scheppers" zijn, eerder het tegenovergestelde vrees ik...
En stel dat er toch "iets"/"een levensvorm" zou ontstaan, bijvoorbeeld uit de nucleaire vaten op de bodem van de Noordzee, temidden het verloren Fukushima of op een idyllisch doch zeer radioactief eilandje ergens ter zee....
.... wel, in dat geval zou het me toch extreem verbazen mocht een onschuldig en schattig ogend organisme het levenslicht zien.
Ik verwacht dan eerder the ultmate evil, voer voor een blockbuster met catchy titel, iets als:
"'Cthulhu meets Godzilla meets Alien meets Predator (thx Théa!!)' goes on a global and epic manhunt!"
😀😀😉