Beter een guppy dan een puppy


Miek

Member
Lid geworden
22 november 2023
Berichten
7
Leeftijd
43
Twee maanden geleden hebben wij onze hond van 13 jr. laten inslapen. Ik heb sinds mijn 13e altijd huisdieren gehad, dus er was duidelijk een leegte op te vullen, maar niet een nieuwe hond. Dus hebben we gekozen voor een aquarium. Eerst aangeschaft en toen pas ingelezen, dus van alles verkeerd gedaan. Onze guppy's zijn daarin behoorlijk vergevingsgezind, maar toen een week later mijn man plots met 5 kardinaalstetra's en een ancistrus thuis kwam, werd het wel heel spannend. Daar heb ik wel een vraag over, maar die zal ik in een apart bericht stellen.
 
Miek

Begin augustus dit jaar onze kater na 15 jaar moeten laten inslapen, is net als bij jou een heftig moment.
 
Het is nooit gemakkelijk om een huisdier zoals een kat of een hond in te laten slapen. Maar qua leeftijd van het dier hebben jullie het niet slecht getroffen @Miek en @frog.

Als je de keuze hebt is soms geen andere keuze de beste keuze. Die hebben jullie gemaakt.

Ik heb een hond van ons als jonge pup, 2 maanden oud, verloren. Dat was vreselijk heftig.
 
Dat is het zeker friesian, zeker op zo' n jonge leeftijd, net op het moment dat je er aan gaat hechten, bizar.
Onze kater is 15 jaar geworden had vanaf het eerste jaar na bezoek van en naar een dierenarts een hartruis, verwachting was dat hij 3-? jaar zou worden, hij heeft het lang volgehouden.
 
Ik heb een paar weken terug een neon tetra laten inslapen. Zelfs daar had ik het even lastig mee op de dag zelf. Kan me goed voorstellen dat het bij bijvoorbeeld een hond of kat super heftig is.
 
Welkom en een bijzondere overstap heb je gemaakt.

Veel plezier met je nieuwe hobby & huisdieren en op het forum natuurlijk!

P.S. En sterkte met de leegte, ook ik weet wat het is.
 
Dat is het zeker friesian, zeker op zo' n jonge leeftijd, net op het moment dat je er aan gaat hechten, bizar.
Onze kater is 15 jaar geworden had vanaf het eerste jaar na bezoek van en naar een dierenarts een hartruis, verwachting was dat hij 3-? jaar zou worden, hij heeft het lang volgehouden.
@frog ik heb toen geleerd om eerst te kijken of je de hond ziet voordat je gaat roepen. Een nare ervaring vergeet je nooit, ook niet bij iemand anders zijn/haar/hun hond die je los ziet lopen....
 
Laatst bewerkt:
Snap het niet helemaal, maar dat ligt aan mij hoor Friesian.
 
Ik wil je, niet alleen jou, eigenlijk de details besparen....
En ik waardeer dat iig zéér.....

Het is maf, maar Final Destinationfilms, de Saw-serie etc kijk ik zonder enig probleem, maar zo gauw er een hond of kat (en tegenwoordig zelfs vissen) sneuvelt in een film of serie zonder dat er overduidelijk vanaf springt dat het fake is, haak ik af.....
 

Terug
Bovenaan