Wat is er nieuw

Betta bakje gestart, 45 liter (Tycho26)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast08
  • Startdatum Startdatum
G

Gast08

Guest
Nieuw bakje opgestart voor een betta.
Heb het kleinste filter genomen dat ik kon vinden.
Toch is er nog vrij veel stroming, zelfs nadat ik er extra filterwatten heb ingepropt.

Vis lijkt juist de stroming op te zoeken dus ik laat het denk ik maar zo. Al dacht ik dat ze er niet van houden.

Mooie vis hoor. Ik zou er meer planten indoen en de nodige drijvers. Als de kracht van de filter niet te regelen is kun je hem misschien naar de zij of achterruit laten stromen.

Dank je. Ik kan uit de andere bakken wel wat planten pakken en meer toevoegen inderdaad.
Zal de uitstroom ook op de zijruit richten, is voor de vis misschien wel zo prettig.

Ja Betta s houden niet zo van stroming en die met wat langere vinnen kunnen dan snel vermoeid raken.

Ik zou inderdaad flink wat schuilmogelijkheden toevoegen, ze houden wel van wat beplanting.
In het wild komt deze soort uit de rijstvelden, dus daar zijn voldoende planten om hen heen.

Ik heb sagittaria subulata geplaatst samen met wat snelgroeiers. Het plan was dat die sagittaria de kans krijgt om goed aan te slaan en te vermeerderen. (Nadat een bak een tijdje draait gooi ik de snelgroeiers er meestal weer uit.)

Zodat dit een soort van rijstveld zou worden 🙂
Al heb ik geen idee hoe dat er uit ziet maar goed.

Ik dacht als ik teveel concurrerende planten zou plaatsen dat de kans voor de sagittaria kleiner was.

Te simpel gedacht?

Voor mij is dit een nieuwe plant om eens te proberen namelijk.

Ik zou achterin mooi wat snelgroeiers kopen zoals bv Belgisch groen of Hoornblad. Voor zou een Crypto ook leuk staan als je dat kan combineren.

Ziet er al leuk uit!

Zal er ooknog wel een achterwandje in plaatsen, een zwarte, dan krijg je een mooie dieptewerking en de vis vind het fijner😉

28F102A0-3D4B-4746-8910-46F1B3B5486C.jpeg
BBCDFF19-FB0F-4461-84F3-89154E77BD08.jpeg

Hij slaapt graag in het hout en is dan bijna niet te zien.

Je zult zien dat hij daar niet meer gaat zitten als je voldoende planten hebt. Lijkt me voor een Betta niet erg prettig om in dat hout te kruipen, met al die vinnen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan