Betta Dumbo Vrouw of toch man?


C

Chocoladegoerami

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een betta dumbo vrouwtje. Althans dat denk ik. Maar ik ben toch gaan twijfelen.

Alweer een half jaar geleden deze Betta van de dood gered. Gescheurde vinnen, etc. Verzwakt gekocht en de eerste weken met de hand gevoerd omdat ie te langzaam / zwak was om naar het voer te zwemmen. Wonder boven wonder heeft ie het toch gered. En ook nog eens erg fraai geworden al zeg ik het zelf. Nu dacht ik altijd dat het een vrouwtje was doordat de vinnen erg kort waren. Maar nu deze betta helemaal hersteld is ben ik toch gaan twijfelen. Vooral omdat ik laatst zag dat ie met de kiewen een vrouwtje aan het imponeren was. Is dit iets wat de dames ook onderling doen?

Kortom: Man of vrouw?

IMG_20200116_154952260.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg ook dame. Vanwege lichaamsbouw en ook vanwege de grote afstand tussen de ventralen en de anaalvin. Schijnt groter bij dames dan bij mannen te zijn ivm de eileiders.(Of iemand heeft mij een goede fabel aangeleerd ooit)
 
Moeilijk te zeggen bij kweekvormen, maar gezien de vrij vlakke rug zou ik op een vrouw gokken.
Maakt trouwens niet heel veel uit, want sowieso is het volgens mij niet aan te raden twee B. splendens in één bak te houden, ongeacht het geslacht. Vrouwen onderling zijn vaak ook bepaald niet zachtaardig.
 
Ik zeg ook dame. Vanwege lichaamsbouw en ook vanwege de grote afstand tussen de ventralen en de anaalvin. Schijnt groter bij dames dan bij mannen te zijn ivm de eileiders.(Of iemand heeft mij een goede fabel aangeleerd ooit)

Dat kan kloppen want Betta kweekster Patricia vertelde dit dacht ik ook laatst hier in een topic.
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Dan denk ik ook dat het om een vrouwtje gaat. Dan is ze aardig opgedroogd voor een vis ;)
 

Terug
Bovenaan