Als ik hem zo zie zwemmen, dat is niet helemaal hoe het hoort.... Hij moet haast wel iets onder de leden hebben.
Helaas is moeilijk vast te stellen wat er is, en is er ook nog eens weinig medicatie beschikbaar die écht goed werkt. Je hebt in elk geval Esha2000 liggen; dan zou ik dat gewoon blijven gebruiken. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Wat ik zou doen als ik jou was: zet de betta apart in een klein aquarium of een emmer o.i.d. (vrij van schoonmaakmiddellen). Gooi er een goede dosis van die Esha2000 in. Het mag best een hogere dosis zijn, zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing. En (alleen als je goed bent in rekenen) voeg wat keukenzout toe aan het water. Probeer 2 tot 3 gram per liter te doen. Dit moet je goed kunnen afwegen.
Als je een luchtsteen + luchtpompje hebt liggen, is dat ook goed om in het bakje / de emmer te gebruiken voor wat circulatie. Het water niet te koud laten worden voor de betta. En ververs elke dag ongeveer de helft van het water. Daarbij rekening houden met de toegevoegde middelen en die weer op niveau brengen.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans alsnog aanwezig is dat hij doodgaat. Maar zeker een poging wagen! 🙂