Betta Halfmoon


L

laneke

Guest
Hallo Allemaal,

Vandaag een nieuwe vis in mijn aquarium gedaan, een Betta halfmoon. Ook heb ik er roodneuszalmpjes inzitten. Deze visjes zijn naar de Betta niet zo aardig/ aanvallend gedrag.
Iemand enig idee hoe dit komt???

IMG_0235.JPG
 
Om wat voor bakje gaat het hier? Betta s houden van veel beplanting en drijvers en die mis ik een beetje;)
 
roodneus zalmen zijn drukke zwemmers die het t best doen in en grote groep.
liefst in bakken vanaf een meter (liever nog 1,20m +)

deze vis kan in deze bak zijn energie niet kwijt, en te weinig soortgenoten om te scholen (want dat doen deze vissen echt).
persoonlijk denk ik dat ze het doen uit verveeldheid.
 
Welke visjes zouden er wel bij een betta halfmoon kunnen dan ?
 
Ik heb goede ervaring met de trigonostigma espei en bodembewoners zoals cory's en kuhlli's
 
Ze houden niet van drukke bewoners en 50 liter is niet echt groot. Zelf heb ik er één in een 60cm met wat C Panda op de bodem en een groepje Brigittaea.
Het is ook niet voor niets dat men ook Betta s vaak wel apart houdt. Vooral in een bak met beperkte ruimte.Zoals Rich al aangeeft zitten de Roodneusjes echt te klein. Daarbij wil de Betta graag veel planten en wat drijvers.
 
Dank jullie wel. Ik ga eens kijken of ik het beter kan maken voor de roodneuszalmpjes en de betta halfmoon :cool:
 
De Betta wenst ook drijfplanten. En ik denk dat een zwart karton erg mooi zal staan achter je bak.

De meeste vissoorten kunnen niet in zo'n kleine bak. Boraras soorten zijn een van de weinige mogelijkheden.
 

Terug
Bovenaan