Betta halfmoon


Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Hallo kun je betta's in een onverwarmde bak houden.
 
Daar heeft google beslist een antwoord op. Even bij google "betta splendens" in geven en je krijgt een miljoen antwoorden

voor dit soort eenvoudige vragen kan je bij google uitstekend terecht
 
Ik ben gewoon benieuwt wat ze hier zeggen op Google kun je alles opzetten
 
Hoi Jochempie,

Ik zou je adviseren je betta niet in een onverwarmde bak te houden maar bij constante temperatuur van 24-26 graden Celsius. Bettas zijn gevoelig voor temperatuursfluctuaties welke onnodige stress kunnen opleveren met een vergroot risico op bacteri�le en/of schimmelinfecties. Een verwarminselementje is daarom aan te raden.

Groetjes,

Joep
 
Ome bedankt maar wat doe je dan als je jongen hebt moeten die dan allemaal worden verwarmt
 
Jochempie000 zei:
Ik ben gewoon benieuwt wat ze hier zeggen op Google kun je alles opzetten

Ja , dat klopt, maar als je op 90 % van die sites dezelfde temperaturen aantreft moet er toch wel ergens een lichtje gaan branden lijkt mij
 
Oke bedank voor de nutteloze opmerking
 
Dat is idd een belangrijk punt waar je als hobbyist over na moet denken voor je begint met een kweek. Dat will zeggen, stel jezelf de vraag ben je instaat om je nakweek daadwerkelijk optimaal huisvesten.

In onze hobby word vaak gebruik gemaakt van de volgende opties het probleem m.b.t. verwarming op te lossen:
1. Verwarmde ruimte
2. Compartimentaliseren van je bakken waardoor je meerdere mannen naast elkaar kunt huisvesten.
3. Dripsysteem voorzien van een thermostaat. Dit is een continu circulerend systeem waarbij water centraal word verwarmd in de filter in de ndividuele potten/bakken word gepompt. Volgens een overloop principe loopt het water weer terug naar de filter.
4. Verwarmingsmatten met thermostaat.

Zelf maak ik gebruik van optie 3 en 4.

Groetjes,

Joep
 
Jochempie000 zei:
Ik ben gewoon benieuwt wat ze hier zeggen op Google kun je alles opzetten
hier ook...
 
Wat is het nut van een aquarium-forum als het advies "google maar" gegeven gaat worden, ben je dan niet een stom doorgeefluik voor google? Ik vind dat echt een beetje jammer dat ik dat antwoord met de regelmaat van de klok voorbij zie komen. Het forum is toch om informatie te delen? En ja, dan stelt iemand een vraag die al 10000 keer gesteld is of die te vinden is op google, dan skip je die vraag toch gewoon ipv "google" te adviseren?
 
Sterrekind zei:
Wat is het nut van een aquarium-forum als het advies "google maar" gegeven gaat worden, ben je dan niet een stom doorgeefluik voor google? Ik vind dat echt een beetje jammer dat ik dat antwoord met de regelmaat van de klok voorbij zie komen. Het forum is toch om informatie te delen? En ja, dan stelt iemand een vraag die al 10000 keer gesteld is of die te vinden is op google, dan skip je die vraag toch gewoon ipv "google" te adviseren?

Nee, in dit geval ben ik zeker geen doorgeefluik. Als je regelmatig ziet welke antwoorden ik geef zal me mij daar zeker niet op betrappen. Maar op dergelijke eenvoudige vragen is het zelf opzoeken via google een zeer goede zaak. Maar sommige mensen vinden het wel handig om hun vragen hier te stellen, hoeven ze niet te zoeken.

Zelf een beetje initiatief nemen is ook wat waard
 
Ja,en hoe komt dat?

Ook google is om informatie in te winnen.

temperatuur voor betta,s!!!!

Aquariumvissen.net - Betta splendens


Betta splendens heeft in het Nederlands de zeer terechte naam 'Kempvis' ... Betta
splendens kan ook heel goed tegen hogere temperaturen, tijdens een ...
www.aquariumvissen.net/betta_splendens.php -


in 2 minuten gevonden.

Van MIJ zal je hier geen vragen zien.
Vind ze zelf sneller op google, als ik snel antwoord wil.
 
Niemand verplicht je om te antwoorden. Als je het een zinloze vraag vindt negeer je het toch.

@Joep Daar hebben we wat aan.



AquaVISie zei:
Sterrekind zei:
Wat is het nut van een aquarium-forum als het advies "google maar" gegeven gaat worden, ben je dan niet een stom doorgeefluik voor google? Ik vind dat echt een beetje jammer dat ik dat antwoord met de regelmaat van de klok voorbij zie komen. Het forum is toch om informatie te delen? En ja, dan stelt iemand een vraag die al 10000 keer gesteld is of die te vinden is op google, dan skip je die vraag toch gewoon ipv "google" te adviseren?

Nee, in dit geval ben ik zeker geen doorgeefluik. Als je regelmatig ziet welke antwoorden ik geef zal me mij daar zeker niet op betrappen. Maar op dergelijke eenvoudige vragen is het zelf opzoeken via google een zeer goede zaak. Maar sommige mensen vinden het wel handig om hun vragen hier te stellen, hoeven ze niet te zoeken.

Zelf een beetje initiatief nemen is ook wat waard
 
2012. DISCUS.

zeker geen japonica weet niet hoe mensen daar bij komen, waarschijnlijk een caridina baboulti.

Nou, jij hebt het ook druk zeker?
 
We hebben hier ook een heel goede zoek functie.

Bv de vraag wat kan er in een 60cm bakkie komt zeker 3x per week voorbij.

Hoe lang is een gup zwanger? Zeker 3x per maand.

Mensen zijn lui en willen allls voorgekauwd krijgen en daar is niets mis mee. Alleen beantwoord ik zulke vragen vaak niet meer.
 
Dat is dan soms erg jammer voor diegene die niet echt de weg weten op een forum en soms ook pagina�s terug moeten om het op te zoeken, waarom niet gewoon beantwoorden, blijkbaar is dit echt Hollands om je er aan te ergeren. Waar is een forum anders voor, en ja sommige vragen worden ook op een Engels forum wel 10.000 keer gesteld maar dan nog geven we netjes antwoord. Blijkbaar is het allemaal maar een gezeur als je vragen stelt! Geldt dit ook voor nieuwe leden, die ook google wel kennen maar afgaan op ervaring? en of dingen zeker willen weten. Soms heeft dat dus niks met luiheid te maken maar meer met het�niet weten`
 
Botia zei:
We hebben hier ook een heel goede zoek functie.

Bv de vraag wat kan er in een 60cm bakkie komt zeker 3x per week voorbij.

Hoe lang is een gup zwanger? Zeker 3x per maand.

Mensen zijn lui en willen allls voorgekauwd krijgen en daar is niets mis mee. Alleen beantwoord ik zulke vragen vaak niet meer.

Ow dat je deze vragen niet meer beantwoord prima. Maar roepen dat iemand maar moet gaan googlen kost je net zo veel moeite als het juiste antwoord geven. En waarom iemand hier weg sturen, iemand meld zich hier aan om informatie te krijgen, en we weten allemaal dat je beter informatie kunt krijgen van mensen met ervaring als dat je informatie van google af gaat halen

Op google vind je ( en hier op de site ook) bijvoorbeeld dat een discusvis 7 keer zijn eigen lichaamsgewicht op een dag uitpoept. Dat zou inhouden dat ik 7 kilo stront in mijn aquarium zou moeten hebben per dag.... iets zegt mij dat dit niet klopt.

En dan kun je beter in gesprek gaan met ervaringsdeskundigen lijkt me.


( de zoekfunctie hier vind ik trouwens dramatisch, ik gebruik deze met regelmaat maar ik kan er niet mee overweg. Ik wilde informatie over mijn nieuwe aquarium, een MP Eheim incpiria. Krijg ik 10 pagina's met postings van Barry-incpiria. Leuk, maar niet waar ik naar op zoek ben)
 
En tel er bij op dat ik hier al een aantal keer heb gezien dat iemand hier "domme vragen" stelde, afgefikt werd, en dat bleek vervolgens een jong kind te zijn. Die afgezeken werd door volwassen. Beschamend gewoon.

Vind je het een domme vraag, vooral niet antwoorden en wegklikken. Je weet niet wie je tegenover je hebt.
 
Er is echter geen enkele reden om niet ook eens te vermelden dat eigen initiatief een groot goed is. Ook al gaat het (mogelijk) om een kind. In de grote boze buitenwereld moet je soms ook op je eigen benen staan...

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Er is echter geen enkele reden om niet ook eens te vermelden dat eigen initiatief een groot goed is. Ook al gaat het (mogelijk) om een kind. In de grote boze buitenwereld moet je soms ook op je eigen benen staan...

~ Ivo

Ow ongetwijfeld maar als antwoord op een vraag iemand doorverwijzen naar google vind ik best jammer. Verwijs ze dan naar de zoekfunctie HIER.
Je wil je klanten toch hier houden? Je wil hier toch informatie delen en een goede database hebben?
 
vind ik ook.
Geef ze een nieuw spel.
Binnen het half uur spelen ze jou er uit,met 10-12-13 jaar.
Ze zijn bijdehand genoeg,hoor.

Dan ook om even op Google te kijken.
Vanmorgen,werd er een vraag gesteld. (Die vraag kon ook op google).

Had het antwoord in 2 minuten gevonden,en neer gezet.

Ja, je moet ze er eerst naar toe sturen.
Vinden ze het niet,dan als nog vragen.


Vroeger hadden we geen Google. Gingen we een halve dag naar de biblotheek. He,wat is dat???
Zocht je ook antwoorden op,en maakte copy ,tjes.

Ze zijn niet dom,wel lui.
 
Ik stel op dit forum ook regelmatig veel vragen en soms vast ook behoorlijk domme vragen maar ik ga eerst zelf zoeken op google of welke informatieve site dan ook. Hier leer je toch het meeste van vind ik en kom je er dan alsnog niet uit aan kun je het hier vragen. Extra en aanvullende info kun je dan hier vragen maar je laat wel zien dat je zelf al gezocht hebt en initiatief getoond hebt. Er is niks mis mee om hier vragen te stellen en ik hoor hier niemand zeggen dat, dat zo is maar dat sommige forumleden aangeven dat het soms toch slim is zelf eens op google te zoeken snap ik helemaal.
Je zoekt inderdaad temperatuur betta splendens en bijna idere site geeft een temperatuur tussen de 25 en 28 graden aan.
Zelf zoeken is zelf veel leren en zo ontwikkel je jezelf toch sneller lijkt mij.
Aanvullende info en ervaringen kun je dan weer hier vragen.

maar om dan gelijk te zeuren en te lopen bleren als iemand zegt je moet eens op google kijken vind ik weer overdreven en nergens goed voor. Hoe jong iemand ook is aansporen tot eigen initiatief is nooit fout. En ja Bertus is onze forum opa en komt soms een beetje nors uit de hoek maar heeft het beste met iedereen voor en bedoeld het goed ;)
 
Maar Jochem waar moet ik dan mijn kleintjes in doen als het verwarmt moet zijn
 
O sorry Jochem jou account stond nog bij mij aan
 
Jochempie000 zei:
Maar Jochem waar moet ik dan mijn kleintjes in doen als het verwarmt moet zijn

Wat dacht je van een ander aquarium met een sponsfilter en een thermostaat. Als je wil kweken is het gewoon verstandig al meerdere ingedraaide aquariums klaar te hebben staan ;)
 

Terug
Bovenaan