Wat is er nieuw

Betta in mini bakjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Splash
  • Startdatum Startdatum
S

Splash

Guest
Was vandaag in discus Soest en zag tot mijn schrik een wand met Betta visjes in supersupersuper kleine bakjes. Heb geen foto gemaakt aangezien er overal personeel was, maar het zag er precies zo uit:

betta-center.jpg

Ik voelde me zo schuldig, ik ga er snel eentje redden! Want dit is echt dierenmishandeling. Ze konden zich alleen omkeren, meer ruimte hadden ze niet.

Voor de verkoop vind ik dit nog niet zo heel erg vergeleken met de goudvissen. Het scheelt ook dat betta's niet zulke zwemmers zijn.

Corydorasfan zei:
Voor de verkoop vind ik dit nog niet zo heel erg vergeleken met de goudvissen. Het scheelt ook dat betta's niet zulke zwemmers zijn.
Ja maar ik vraag me toch af hoelang sommige er al niet in zitten.

Dat zijn geen leuke omstandigheden voor de vissen, maar ja voor de verkopers is dat vaak niet het belangrijkste jammer genoeg.

Wat stel je je voor bij het 'redden' van zo'n vis? Hem kopen? Dat is juist wat ze willen en de week erna zit er weer een andere vis in hetzelfde bakje.

De andere vissen zaten in grote bakken, dus het was nogal een verschil! Maar kunnen de betta's dan niet bij elkaar in een aquarium? 🙂

Jones zei:
Wat stel je je voor bij het 'redden' van zo'n vis? Hem kopen? Dat is juist wat ze willen en de week erna zit er weer een andere vis in hetzelfde bakje.
Ja, daar heb je gelijk in. Het is dweilen met de kraan open.

Maar vond het wel prachtige vissen. 🙂

Vooral bij de mannen wordt dat vaak vechten en dat wil je niet hebben dus.
Vrouwen zie je wel in de regel bij elkaar in 1 bak zitten.
Ook hier bij mijn lfs zitten de mannen allemaal apart al zijn de bakjes dan wel zo n 10 a 15 liter.

Splash zei:
De andere vissen zaten in grote bakken, dus het was nogal een verschil! Maar kunnen de betta's dan niet bij elkaar in een aquarium? 🙂

Allemaal mannetjes bij elkaar kan niet nee, dan vermoorden ze elkaar zowat 😛

Ja dat wil je echt niet. Maar ja om ze dan zo klein te huisvesten is natuurlijk een ander uiterste.

Okee, weer wat geleerd! Als ik er ��n ga kopen, dan hou ik het in ieder geval bij eentje. 🙂

Lees nu zelfs op Google dat in hun thuisland wedstrijden worden gehouden tussen vechtende mannetjes Betta's.

Zou een Betta bij vier guppen kunnen in een 60x30x30 bak? Of wordt dat te klein?

Betta's en guppen zijn een slechte combinatie. Betta's zijn op hun rust gesteld en guppen (die dezelfde waterlaag bewonen) zijn erg druk.

Ok�, dan wordt dat niks. Dan maar sparen voor een tweede bak voor een Betta. 🙂

Of de guppen de deur uit. 😉

Dat is ook nog een optie. 😛

ik heb ze samen gehad met guppen (noodgedwongen) mijn betta had zo nu en dan genoeg van het drukke gedrag van de guppen en hapte er dan een in de staart.. niet ideaal dus

ik ben toch wel benieuwd naar de winkel die dit doet en een bijbehorende foto.
je ziet dat niet vaak in Nederland namelijk.
waarom zou je geen foto kunnen maken met werknemers erbij? maakt hun dat wat uit...

ik zou het gesprek gewoon aangaan haha,

Volgende keer zal ik zeker een foto maken. Ben zelf echt nog een aquarium beginner, dus dacht laat ik de bijdehante opmerkingen maar voor me laten. 😛

de lfs waar ik veel kom was ook van plan zo'n stelling aan te schaffen tenminste dit kreeg ik te horen in januari uiteindelijk vroeg ik er een week of 3 terug naar en toen bleek dat ze er vanaf gestapt waren en deze niet meer zou komen hun betta's (15 tot 20 stuks) hebben nu een wand in hun verkoopaquarium met ieder een ruimte waar minimaal een liter of 6 a 7 water in staat

patty776 zei:
de lfs waar ik veel kom was ook van plan zo'n stelling aan te schaffen tenminste dit kreeg ik te horen in januari uiteindelijk vroeg ik er een week of 3 terug naar en toen bleek dat ze er vanaf gestapt waren en deze niet meer zou komen hun betta's (15 tot 20 stuks) hebben nu een wand in hun verkoopaquarium met ieder een ruimte waar minimaal een liter of 6 a 7 water in staat
Maar goed dat ze ervan afgestapt zijn! 6/7 liter is ook niet echt groot, maar al beter dan de 1 liter die ze in Soest hebben.

idd als ik me niet vergis zijn dit stellingen waarbij ze de complete bak met vis meegeven en een nieuwe vis komt in een nieuw bakje dus als je mensen hebt die niet nadenken houden ze zo'n vis zijn leven lang in dat bakje
ik moet zeggen het kan nog erger was laatst in een winkel daar stonden 10 betta's op een rij in een potje met een 50 cc water erin en een dode dame in de bak waar de verkoper toen ik dat zei nog niet eens ging kijken dat de rest van de dames de dode dame aan het opeten waren

Dit zie ik regelmatig in winkels, en ik heb er wel aardig wat gezien.
Wat ik minder vind aan deze bakjes Is niet dat ze zo klein zijn maar kijk eens naar het oppervlakte, waar ze moeten ademhalen. Dat Is veels te weinig, en zo stikken veel vissen door zuurstoftekort.
Dat vind ik veel erger. Kopen om iets te redden heeft zeker geen nut, er worden altijd weer nieuwe besteld.

Ikzelf heb mijn mannen ook in 2 liter, gezond en wel. Maar daar Is genoeg ruimte om adem te halen, en ze worden elke dag schoongemaakt, de schuimnesten zijn hierin ook te vinden. Deze vissen kunnen ook niet met alles samen, dus waar ik ze soms naartoe breng, de winkel, bekijken we samen met welk bestand ze kunnen en gaan ze gewoon in een grote bak.

als ik dit zo lees zou je dus best 3 vrouwelijke bette's bij 1 man kunnen zetten of lees ik dit verkeerd?

Ligt eraan hoe groot de bak is. Denk wel dat je grote bak nodig hebt zodat ze de ruimte hebben en je krijgt natuurlijk kleintje;s en dan zul je de mannetjes weer apart moeten zetten dus weer extra bakken en deze moeten natuurlijk niet te klein zijn.

mensen die zo dieren verkopen zouden zich moeten schamen. Had echt wel een foto gemaakt, had er ook niks meer gekocht😛

trouwens dat plaatje boven, ik zie wel mooie ertussen zitten :O

ja inderdaad dat wel maar vind het geen stijl, betaal nog liever 5 euro meer als de vis uit een grotere bak komt.

wow in zo'n klein klote zakje.. Gaat dat met alle vissen zo?

Hier ook 2 winkels met zo'n betta center. Bij mijn vaste LFS zaten ze eerst in zo'n kleine bakjes, nu hebben ze al allemaal een bakje wat 2x zo lang is. De andere winkel heeft zowel alle mannen als vrouwen apart in een klein bakje zitten (vinden ze handiger omdat ze apart prijzen vragen per vis) die prijzen lopen gemakkelijk op tot een 30,-(!)

Rubz zei:
mensen die zo dieren verkopen zouden zich moeten schamen. Had echt wel een foto gemaakt, had er ook niks meer gekocht😛

Volgens mij worden bijna alle vissen zo vervoert of/en verkocht.

Ik was vandaag bij een tuincentrum en daar zag ik ook zulke bakjes met Betta's. En heb er ook een foto van gemaakt. Deze lagen onderin het bakje. Vond de overige vissen er ook erg slecht uitzien.

Slechte kwaliteit foto.
20160308_160046_HDR2.jpg

Ze kunnen best in kleine bakjes worden gehouden maar dit gaat mij ook te ver. Ik heb er net vandaag 2 gekocht en die zaten in bakjes van ik gok 15 liter zodat ze nog wat konden zwemmen. Dit komt een vis op den duur niet ten goede denk ik.

Is voor mij wel te erg, hoor.

Een betta kan klein zitten,, maar zo klein als dat ook weer niet.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe lang ze daar zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan