Wat is er nieuw

Betta ingetrokken 'baard vinnetje'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linnepin
  • Startdatum Startdatum
L

Linnepin

Guest
Mijn blauwe Delta Betta heeft zoals de meeste twee rode 'baard vinnetjes' onder zijn nekje. 1 ervan is ineens ingetrokken. Wat zou er aan de hand zijn? Hij is hooguit anderhalf jaar.

Heb je een foto?

Hier de goede kant, mooi gestrekt vinnetje dat soepel beweegt. De andere kant wil meneer niet op de foto, daar is het rode baard vinnetje opgekruld

Bijlagen

• DSC_6892.JPG
    DSC_6892.JPG
    134 KB · Weergaven: 122
Hier zie je het vinnetje opgekruld. Heet in het Engels : the ventral fin. Waterwaardes ok en geen andere vissen. Alleen garnalen. Geen scherpe objecten.

Bijlagen

• DSC_6895.JPG
    DSC_6895.JPG
    160.1 KB · Weergaven: 112
Het lijkt wel of die dubbel is geklapt. Hoe of wat durf ik niet te zeggen maar misschien weten de Betta kenners dit.

Hij houdt hem als t ware opgekruld tegen zich aan. Tot mijn verbazing heeft hij vannacht een bubbelnest gemaakt voor het eerst! Zou hij daar verminderde weerstand van hebben of dat het hem veel energie gekost heeft en daarom last heeft? Ik hou zijn vinnetje in de gaten. Hij heeft gegeten. Misschien kan ik hem nog iets van krachtvoer of weerstand verhoger geven?

Ik denk eerder een vergroeiing of een gevolg van slecht water, wat zijn je waterwaardes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan