Betta jongen,


Nu na 11 dagen , tel ik 21 jonkies , dus het lijkt de goede kant op te gaan :D
 
Als ze 3-4 weken zijn kun je ook diepvries cyclops gaan geven naast artemia ;)
 
Okee , ja ze zijn nu pas 11 dagen oud dus nog 2-3 weken ga ik kijken wat ze lekker vinden.
 
Zo nog maar even wat vloeibaar voer geven. Ze groeien echt als kool. Nu zit paps er nog wel in. Maar ben toch van plan hem er binnenkort uit te halen ook al is hij niet agressief tegenover de jongen. Zodra ze groot genoeg zijn volgen er natuurlijk foto's van mijn jongen :D.
 
Ze zijn nu 2 weken en 2 dagen oud en heb er 31 gespot. Zijn er nog best wel veel :O
 
Heb ook nest gehad maar bij mijn is het niet goed gegaan helaas
 
Ja maar ik heb geen bedreigingen in mijn bak meer , de man is er uit en alleen de jongen zitten nog in de bak.
 
IK dacht vanochtend dat ik er nog maar zes had , maar nadat ik mijn kienhout opzij zette kwamen er nog 10 tallen te voor schijn :D
 
Ja zeker , maar moet morgen even nieuw halen want smullen doen ze er zeker van , iemand nog tips voor het opgroeien , allemaal welkom :D
 
Bertus zei:
Opgroeien ?WAt? Artimea?

Ik denk dat ze de jongen bedoeld Bertus ;)

@Sharon
Mooi dat het goed gaat met de jongen hoor. Ja artemia lusten ze wel he.
 
Ja zeker , ik heb vanmiddag soieeso 35 jongen geteld , of ze allemaal even sterk zijn zou ik niet durven zeggen. Ja ik bedoel inderdaad de jongen hihii.
 
Kon ook de artimea zijn, he.
Nu je dat kweekt ,hou je beetjes over.
Bakje 40 cm voor het raam, 3/4 zout water ,groen laten worden.
Restanten artimea daar in.


Heb ook een bakje staan,groen als gras, dacht ,zit niets in.
Nou,dus wel, 1 cm artimea,s over van resten.
Met broedbuikje.
 
Hihi ja ik heb dat al gedaan maar alsnog waren ze zo op
 
Ze zijn nu twee weekjes oud , kan ik misschien al een kleine hoeveelheid drijvend voer geven naast artemia en vloeibaar ?
 
Ongeveer 2 cm
 
dan zou ik nog een weekje artemia geven en dan voorzichtig overgaan op diepvries cyclops ;)
 
Oke ga ik doen , dankjewel
 
Je kan ze makkelijk tot 6 weken artemia geven, vaak merk je dat ze achter levend voer aangaan en heb je kans dat ze de diepvries laten liggen. Met 6/8 weken geef ik Tubifex geknipt in kleine stukjes.
Dit werkt geweldig en dan groeien ze nog harder. Dus zou voorlopig het levende voer blijven geven.
 
Ps: Nick, waar haal jij je cyclops vandaan?? Ik neem ze regelmatig mee uit Duitsland maar dan levende.
Hier kan ik er moeilijk aan komen namelijk.
 
Als je tubifex knipt blijft het dan leven ??..

Ze zijn nu drie weken oud en er zitten hele flinkes tussen en ook nog wat minder groot. Ik dacht gisteravond nog een keer te gaan tellen , ben maar gestopt bij 43 stuks. Dat zijn er echt best wel veel.
Hoe kan het dat ik sommige mensen hoor zeggen in hou er zo weinig over en dat sommige mensen weer heel veel jongen over houden , ik heb niet het idee dat er nog veel gaan sneuvelen , ze zijn allemaal heel levendig en zien er heel sterk uit.
 
Ik geef diepvries cyclops :p

Sharon, ik zou geen tubifex geven, die dingen leven normaal in vervuild water en zitten dus ook vol met verkeerde stoffen waar de kleintjes niet tegen kunnen....
 
Als je Tubifex spoelt worden de stoffen weggehaald, ik spoel Tubifex elke dag en zet het in mijn koelkast. Dus wel een paar keer spoelen voor je het geeft.
De Tubifex blijft zeker leven maar heeft bijna geen kans want het wordt direct opgegeten. De overlevingskansen heeft te maken met Watvoor voer je dus geeft. Ik ben het dus niet met je eens Nick, ik geef al 6 jaar Tubifex aan fry van 6/8 weken, zo ook de andere bettahobbyisten, daardoor groeien ze binnen 3 maanden groot.
Droog voer vervuild snel en dat zorgt voor slecht waterkwaliteit, dan gaan er zeker meer dood.
Heb hier bv gedroogde artemia, superklein, maat zelfs een piepklein beetje, Is al teveel. Er is zelfs gevaar in rode en witte muggenlarven deze hebben een weerhaakje en ook deze kan dan gevaarlijk zijn. Maar met de ervaring die ik heb komt dat weinig bij muggenlarven alswel met Tubifex voor. Heb wel in het begin van mijn hobby een nest verloren aan Tubifex maar was deze ook vergeten te spoelen en dat laatste Is het allerbelangrijkst.

@ Nick: waar haal jij je diepvries?? Zie mijn vraag boven?? Hier is het namelijk niet te krijgen.

Wel leuk hoor Sharon zo'n groot nest, zeker je doet het super als er zoveel blijven leven. Komt bij sommigen die het proberen niet veel voor. Ik hoop dan ook dat je zelf wel aan cyclops kan komen en als je dat wil geven zou ik het eerst met een klein beetje proberen. Namelijk wat leeft wordt sneller gepakt en opgegeten.
Als ik diepvries geef, laten ze het vaak liggen :( daarom knip ik tub heel klein en er zitten ook vaak kleintjes in. Dus wens je succes met welke keuze dan ook.
 
de keuze die ik maak horen jullie nog wel natuurlijk , voorlopig blijf ik even aan de artemia voor de kleintjes. Ik sta er nogsteeds van te kijken dat het zo goed gaat tot nu toe , het is namelijk mijn eerste nest van vissen. Ik ben er heel zuinig en trots op. Ik hoorde inderdaad vaak dat er niet zoveel van het nest over blijf.
 
Ik heb eigenlijk ook alleen maar artemia gebruikt en die geef ik ook aan alle andere vissen. Ik heb altijd een fles met kweek staan.
In het begin gaf ik ook liquidfry.
Daarnaast als ze wat groter zijn speciaal bettavoer gegeven nadat ik dit wat fijn had gemaakt. Ik had niet veel jongen over doordat de moeder te laat was verwijderd maar van de 5 zijn er ook 5 overgebleven.
Ik wil in november weer een nieuw nestje. Ik heb 3 hongerige mannen zitten ;).
 
Ik ben ook van plan om verder te gaan met de kweek , dit was eigenlijk een ongelukje maar het is eigenlijk hardstikke leuk. Ook ben ik een keer van plan om mee te doen met een betta show dat lijkt mij geweldig. Ik heb twee mannen en 1 vrouw ik had eerst een man en toen had ik er een vrouw bij gehaald dat klikte gelijk , nu ik een nestje heb heb ik er een tweede man bijgehaald en ga ik de vader van het nestje weg doen. Als er een mooi vrouwtje in het nest zit ben ik van plan daarmee door te gaan.
 
Zijn nu een maand en twee dagen oud 37 jongen gezien :D Gaat nogsteeds de goede kant op
 
Dag iedereen. Ik heb een stuk of 11 betta jonkies nu ongeveer 5:
Dagen oud. Vader en moeder zijn apart gezet. Vanaf welke leeftijd mag inde jongen terug bij de ouders plaatsen? Ik weer dat de jonge mannetjes vanaf 6 meende apart moeten
 

Terug
Bovenaan