Betta kopen


Ryancansse

Member
Lid geworden
22 februari 2020
Berichten
9
Leeftijd
15
Weet iemand op welke websites je bettas kan kopen?
 
Waarom niet gewoon naar een Viswinkel gaan en daar een mooie uitzoeken
 
Meeste dierenwinkels in de EU verzenden geen vissen; je kunt beter naar een dierenwinkel.
 
Volgens mij kunnen de groothandels vaak ook wel mooie Betta s bestellen.
 
Jarathana is de leverancier van Discus en Rentenaar dierenwinkels. Pet's Place wordt bevoorraad door Ruinemans. Ik weet niet waar je woont, maar bij Mauie's Viskwekerij in Krommenie heb ik ook mooie gezien.
 
Weet niet of ik deze link hier mag neerzetten maar NL zijn er een heleboel Hobbykweker sinds de corona :)
Mag het niet wil beheer hem dan weer weghalen?

 
Weet niet of ik deze link hier mag neerzetten maar NL zijn er een heleboel Hobbykweker sinds de corona :)
Mag het niet wil beheer hem dan weer weghalen?


Interessant. En ik lees iets nieuws (voor mij), dat de rosetail variant beter niet gekocht kan worden. Deze visjes hebben kennelijk veel last van de eigenschappen die ze juist zo aantrekkelijk maken. Wij stappen vanmiddag in de auto naar Oosterhout, daar zit een winkel "aquariumgek", ik heb al contact met ze gehad, ze hebben een website waar heel veel beta's worden getoond die ze in de winkel gewoon op voorraad hebben.

Ben benieuwd, als ik ga slagen, dan zal ik zeker een mooie foto posten.

fijn weekend

Mark
 
Succes Mark, ik hoop dat je slaagt voor een mooierd. 😉
 
Succes Mark, ik hoop dat je slaagt voor een mooierd. 😉
Dat hoopte ik ook zeker, maar helaas.
Afgelopen zaterdag kwam ik niet verder dan een paar kilometer van m'n huis, daar deden we een uur over, en daarna nog een uur om weer thuis te komen. Brienoord lag eruit, Benelux stond vast en de hele stad was één groot verkeersinfarct.

Komend weekend nieuwe poging... als deze winkel de moeiet waard is om voor Betta's te gaan kijken, los of ik slaag of niet, zal ik er hier een melding van maken.

gr

Mark
 
TADA !!!

Geslaagd, bijgaand de foto van mijn rode halfmoon (ik denk bijna half-moon, maar dat mag de pret niet drukken).

Als je zoekt naar Betta is Aquariumgek in Oosterhout zeker een bezoekje waard. Er staan er wel 50 in potjes op een stelling. Je kunt ze goed bekijken, de meisjes in de winkel waren net bezig met ze allemaal van vers water te voorzien dus dat gebeurt in ieder geval ook.
De variatie is wat minder. Wel qua kleuren maar niet qua typen.
Geen crowntail gezien, geen spadetail en zeker geen feathers of rose. Alles wat er zit, is in het meer bekende segment, delta, halfmoon en ook nog behoorlijk wat vrouwtjes die er eigenlijk ook best mooi uitzagen hoor, daar niet van. Eén roze-blauw-wit met dumbo-ear gezien, erg verleidelijk, maar ik wilde graag een rode. Prijs varierend van €25 - €35. Vriendelijke lui, de winkel als geheel is een beetje rommelig maar wel ruim. Parkeren in de zone is goedkoop, maar hou er rekening mee dat dit voor maximaal 1 uur is toegestaan, gelukkig geeft de app een waarschuwing.

Voor wie er in is geïnterresserd, doe er je voordeel mee.

gr

Mark
 

Bijlagen

  • 87268373-66c2-49cd-af2e-7466a114033c.jpg
    87268373-66c2-49cd-af2e-7466a114033c.jpg
    50.5 KB · Weergaven: 144
Wat een beauty!

Ja hé. Ik weet nog steeds niet precies of het echt een half-moon is of toch alleen maar een super-delta. Kijkend naar waar de staartvin doorloopt aan de bevestigingskant dan is dat niet overdreven ver naar boven, da's dan een delta, maar als hij zich volledig uitklapt, dan komt de gehele staartvin echt wel over de 180 graden hoor. Ik weet niet hoe ik het verschil moet meten, op inplant of op visueel effect.

Ik heb geen foto's meer kunnen maken toen hij uit het potje was, hij deed niks spectaculairs meer maar zat te rusten op een plantje. Nu ja, snap ik ook wel, van 0,3 liter naar 30 liter, stel dat je je leven lang opgesloten bent geweest in een toilet en je wordt plotseling op een voetbalveld gezet. Da's best ff schrikken denk ik.

Ook handig dat ik nu een vis heb die helemaal alleen zit, hoef ik niet te middelen of te schipperen met waterwaarden of inrichting, alles kan alleen op hem worden afgesteld. Ik heb zelfs plantjes voor hem gekocht... hahaha... wie had dat gedacht.
Zojuist geprobeert te laten eten, en jawel, hij is kennelijk dol op witte muggelarf. Ook heb ik het idee dat z'n lijfje al wat meer rood is gekleurd, ik ben al helemaal "in love" met em.

De reden van deze post is dat ik het gewoon heel leuk vind om over hem te vertellen natuurlijk. Maar toch is het nog wel on topic. Ik heb inmiddels wel vastgesteld dat de vis gezond is toen hij werd verkocht. Dat is nog steeds bruikbare informatie over "waar beta kopen".

fijne zondag !!!!

Mark
 
Ja, witte muggenlarven lusten ze erg graag. Ik heb er ooit hier om de hoek een gekocht, en daar adviseerden ze ook om witte muggenlarven te voeren. Het is dat ik nu geen ruimte heb voor nog een bak, maar ik wil toch ooit nog eens een Betta-bakje gaan inrichten. Fijne zondag en geniet van je Betta.
 
Ja, witte muggenlarven lusten ze erg graag. Ik heb er ooit hier om de hoek een gekocht, en daar adviseerden ze ook om witte muggenlarven te voeren. Het is dat ik nu geen ruimte heb voor nog een bak, maar ik wil toch ooit nog eens een Betta-bakje gaan inrichten. Fijne zondag en geniet van je Betta.
Nou, ik heb een "MONSTER" gekocht, Giebeltje. Hij lust niet alleen witte muggelarf, maar ook hele stukken rauwe tijgergarnaal, en hij gaat zelfs het gevecht aan met een klein levend regenwormpje. Dat laatste is werkelijk spectaculair om te zien. Ik zal er eens een kort filmpje van proberen te maken.

gr

Mark
 

Terug
Bovenaan