Betta ligt op zijn zijkant !


Misschien wel leuk om dit te lezen en dat dood de bacterien eigenlijk niet:

Ik bedoel 'samen' met Baktopur ???
Weet niet of de combi bactopur direct en zout kan. Bij bactopur niet nodig dan zal de AB zijn werk wel doen.
Ik heb het niet gedaan...hij is sinds gisteren met Bactopur geinstalleerd en word alle dagen verzorgd. Nu is het afwachten !
 
Ik ga duimen voor jullie. Altijd sneu een vis hospitaal :(
Idd. triest want hij reageert nog enkel op mijn stem en mijn vinger...ik volg hem goed op met Bactopur maar ik heb gekeken en heb toch geen kruidnagelolie in huis... Waar kan ik dit het beste kopen ?? Dat het betaalbaar is.
 
Nee dat snap ik en dan kun je hem beter uit zn lijden verlossen. Altijd lastig zoiets dus sterkte in elk geval.
 
Idd. triest want hij reageert nog enkel op mijn stem en mijn vinger...ik volg hem goed op met Bactopur maar ik heb gekeken en heb toch geen kruidnagelolie in huis... Waar kan ik dit het beste kopen ?? Dat het betaalbaar is.
Wat droevig.😟
Bij de apotheek heb ik eens een klein flesje kruidnagelolie gekocht voor 7 euro nog wat (zo'n klein flesje krijg je waarschijnlijk nooit op). Ze hadden het op het moment dat ik erom vroeg niet in huis, maar dan gelijk besteld, en een paar uur later kon ik het ophalen.
 
Het is inderdaad lastig te koop en ik zou even wat drogisterijen of een apotheek afbellen voor het geval je het wel nodig hebt.
 
Tegen 15u mag ik het bestelde afhalen bij de apo....
 
Mosterd na de maaltijd, en voer voor een nooit op te lossen discussie

Ik ben voorstander van vis in een flinke zak water eerst in de koelkast en dan in de vriezer
Vis koelt af, valt stil zoals koudbloedige dieren nu eenmaal doen en dan in de vriezer om het akelige werkje te voltooien
Scheelt in elk geval gedoe en stress
 
Dat is en blijft soms een discussie en ik denk dat de TS daar nu niets aan heeft en dus niet relevant;)
 
Relevant altijd.. de kruidnagel olie zal maar niet werken omdat het niet sterkt is of weet ik veel
 
Mijn betta had gelijkaardig symptomen...
Eerst maakte hij gigantische schuimnesten.
Op een maand tijd verloor hij zen eetlust,
Ie kwam niet meer kijken als ik voor zen bakje stond, niet meer springen als ie honger had


Met spijt in het hart heb ik een fles met kruidnagelolie en water gevuld, goed geschud,
De betta ik een kommetje gedaan met dat spul en hij was bijna direct verdoofd en...
 
Idd. triest want hij reageert nog enkel op mijn stem en mijn vinger...ik volg hem goed op met Bactopur maar ik heb gekeken en heb toch geen kruidnagelolie in huis... Waar kan ik dit het beste kopen ?? Dat het betaalbaar is.
Natuurwinkel hebben vaak wel kruidnagelolie. Let er op dat je pure neemt zonder andere toevoegingen.
Hopelijk heb je het niet nodig!

Je hebt ook nog dit:


Dat stinkt niet zo erg als kruidnagelolie.
 
Natuurwinkel hebben vaak wel kruidnagelolie. Let er op dat je pure neemt zonder andere toevoegingen.
Hopelijk heb je het niet nodig!

Je hebt ook nog dit:


Dat stinkt niet zo erg als kruidnagelolie.
Ik heb de mijne idd ook gevonden in een bio/natuur winkel, en idd stinkt!

Spijtig dat het moet gebeuren...
 
Wat droevig.😟
Bij de apotheek heb ik eens een klein flesje kruidnagelolie gekocht voor 7 euro nog wat (zo'n klein flesje krijg je waarschijnlijk nooit op). Ze hadden het op het moment dat ik erom vroeg niet in huis, maar dan gelijk besteld, en een paar uur later kon ik het ophalen.
Dit heb ik ook gedaan want dan was ik zeker dat er geen andere toevoegingen bij waren en...ik heb het gebruikt 😢
 
Sterkte met je verlies Jonalies. Het is nooit leuk om de keus van wel of geen euthanasie voor een ander te maken. Aan alle mooie dingen komt een eind. Dat voelt ondraaglijk, maar het benadrukt ook hoe mooi ze zijn.
 
Wat sneu Jonalies. Altijd een rot klus maar je heb gedaan wat je kon. Verder laten lijden als je er geen goed gevoel over heb, vraagt soms om moeilijke keuzen te maken.

Sterkte
 
Sterkte met je verlies Jonalies. Het is nooit leuk om de keus van wel of geen euthanasie voor een ander te maken. Aan alle mooie dingen komt een eind. Dat voelt ondraaglijk, maar het benadrukt ook hoe mooi ze zijn.
💔
 
Wat sneu Jonalies. Altijd een rot klus maar je heb gedaan wat je kon. Verder laten lijden als je er geen goed gevoel over heb, vraagt soms om moeilijke keuzen te maken.

Sterkte
💔
 
Allemaal erg bedankt voor de hulp ! Het is een raar gegeven.... ik heb meermaals honden en katten moeten laten euthanaseren en was steeds een zware dobber.
Van Januari tot nu heb ik 2 kleine visjes moeten afgeven en vond dit zeer spijtig. Maar een Betta kan je "eigen" maken en dat deed hij ook ! en zo komt er een klein bandje. Toen ik alles had klaar staan voor te euthanaseren was hij heel onrustig en ik sprak ertegen en hij kwam tegen mijn vinger liggen en kalmeerde ! Dit had ik nooit gedacht dat dit kon met een visje...... op 4 seconden was hij in coma... Ik hoop dat de opvolger ook zo reageert ! Maar wil wél een jong exemplaar. Ik weet dat er hobbykwekers zijn en zal op zoek gaan.
 
Nieuw leven in mijn Bettatankje 😍
Nu is het nog een jongske die nog flink moet groeien maar begint mij reeds te kennen !
Ik heb nu de zekerheid dat het een Betta is die niet reeds een leeftijd van...heeft.
 

Bijlagen

  • 253611632_910115752968008_6694185672727721144_n (1).jpg
    253611632_910115752968008_6694185672727721144_n (1).jpg
    91.8 KB · Weergaven: 43

Terug
Bovenaan