Wat is er nieuw

Betta met andere vissen?

Simon21

Well-known member
Lid geworden
1 mei 2024
Leeftijd
25
Ik heb nu een goed draaiende bak van 40 liter met 5 goede chinese danio's, nu wil ik graag een beetje uitbereiden.
Ik wil eigenlijk graag een mooie betta, maar ik vraag me of of dit kan met m'n andere vissen. Anders doe ik er nog een paar kegelvlekbarbeeltjes, of zou dit allebei kunnnen.
Ook zou ik er graag nog wat neocardia garnalen bijdoen, maar ik ben me ervan bewust dat dit misschien niet goed zou gaan met een betta.

Zou dit kunnen??

Ik kan het zo snel niet vinden, wat zijn de afmetingen van je bakje? Ik ben bang dat 40 liter niet voldoende gaan zijn voor Chinese Danio's.
Deze houden erg van stroming waarbij een Betta bij wijze van spreken amper stroming wil.
Afhankelijk van de maten van de bak, kunnen er wellicht Rasbora espei bij. Kleiner dan de kegelvlek en meer kleur. Maar een goede match vind ik je keuzes niet.

De Betta houdt trouwens ook van rust, geen drukke zwemmers er omheen. Ook daarmee valt de combinatie met de Chinese Danio's en evt, espei af.

Ik zou in zo n bakje geen Betta erbij nemen om eerlijk te zijn. Of de bak groot genoeg is voor de Danio s dat weet ik zo niet.

Lees bij diverse sites vanaf 60cm.

Ik heb sinds korte tijd daniootjes in mijn Rio 350. Wat een actievelingen zijn dat. Ik zou ze niet te klein huisvesten.....

Ik heb sinds korte tijd daniootjes in mijn Rio 350. Wat een actievelingen zijn dat. Ik zou ze niet te klein huisvesten.....
Dat dus. Vaak komen dat soort visjes in een grotere bak veel mooier uit.

Ik heb de Danio's heel klein gekocht, ze zijn nu een cm of 3. Als ze groter zijn geef ik ze misschien aan een familielid met een groter aquarium. Is het actief/niet actieve van de betta een groot probleem als er ook genoeg schuilplekken zijn voor de betta en de danio's vooral in de midden/onderlaag zwemmen??

Alternatief zou neon tetra's/platy's (met eventueel betta) kunnen zijn. Maar ik denk dat dat te veel word voor zo'n kleine bak.

Alternatief zou neon tetra's/platy's (met eventueel betta) kunnen zijn. Maar ik denk dat dat te veel word voor zo'n kleine bak.
Zou beide soorten niet in zo n kleine bak gaan houden.

Is het actief/niet actieve van de betta een groot probleem als er ook genoeg schuilplekken zijn voor de betta en de danio's vooral in de midden/onderlaag zwemmen??
In mijn ogen wel.

Ik weet nog steeds de afmeting van jouw bak maar met 40 liter (netto of bruto?) kan dat niet groot zijn. Een Betta zal normaal gesproken gebruik maken van zo'n hele bak. Dat de danio's voor midden en onder zwemmen vind ik ook atypisch gedrag. In een relatief ondiepe bak zouden zij ook door de hele bak moeten gaan.

Er is nog een probleem met het samen houden van een Betta met danio's of andere soorten die je noemt. Betta's zijn langzame eters in vergelijking met de andere soorten. Alle vissen voldoende voeren zal een uitdaging zijn.

Kortom, doe jezelf en voor de vissen een lol en houd het bij 1 soort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan