Betta met gescheurde vinnen


Fem

Member
Lid geworden
29 juni 2021
Berichten
9
Leeftijd
43
Hallo,
Ik heb al een tijdje een halfmoon betta in mijn 90l aquarium zitten. Dit is gewoon goed gegaan maar vanochtend zag ik dat zijn vin gescheurd was. Hoe zou dit kunnen komen en wat zou ik er aan kunnen doen?
 
Ik zal binnenkort een foto proberen te plaatsen, ik heb 5 platys in de bak zitten, 4 kegelvlekbarbelen en 8 neontetra’s. En 8 garnalen. Geen van alle vissen hebben ooit agressie naar elkaar getoont of aan elkaars vinnen gezeten. Ik heb alleen maar echte planten en hout in mn aquarium. Er zijn voldoende schuilplekken en openruimtes. Wel heb ik een filter die best hard stroomt dus het zou eventueel daar door kunnen komen.
 
Vinnen kunnen scheuren door tientallen oorzaken. An sich is dat het probleem niet.
Vinnen die niet (snel)genezen is slechter.
Vinnen van een gezonde vis, in gezond water, herstellen in enkele dagen tijd.
Gebeurt dit niet, zou ik in eerste plaats eens goed de vervuiling van zowel de bak, filter als het water onder de loupe nemen.
 
Oke, dankuwel
De vinnen zijn ook niet verder gescheurd en er is verder niks raars aan te zien. Ik heb zelf het idee dat het al weer aan het genezen is (maar dat zou ook aan mij kunnen liggen😂)
 

Terug
Bovenaan