Wat is er nieuw

Betta Splendens Victor (Shortysfishies)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
S

Shortysfishies

Guest
qV5m5Dq60WsfFCc_iNPD4AwGRn__wsOT.jpeg

Dit is Victor. Een Half Moon Betta Splendens.

Volgens mij zijn de foto's niet zichtbaar....🙁

Ja inderdaad! Het is ook een zwemmende kliko! Maar hij zag er in de winkel al prachtig uit. Was druk bezig een schuimnest te bouwen. In mijn ogen een goed teken! Hij is ongeveer een half tot driekwart jaar.

Leuke foto's en een mooie Betta! 😀
Maar is het niet gewoon een Veiltail in plaats van een Half Moon?
Niet dat het wat uitmaakt, hij is sowieso leuk 😉

Miss-Poodle: Ik twijfel eerlijk gezegd ook wel hoor, zeker nu ik al die foto's van Nick_vis heb bekeken. Het is in elk geval geen 'gewone' Betta, die zagen er heel anders uit. Maar ik vind hem geweldig, wat het ook is haha

Jaaa, das heel lief! DANK JE WEL! Ik heb net weer een foto gemaakt en ga die pogen hierop te plaatsen. Misschien dat iemand mij kan vertellen of het dan toch een Veiltail is ipv een Half moon.

tAIaC2Wi7ocNBc2H9c6EGi5-RRUv3-fQ.jpeg

Beetje camera shy ;-)

Maar ik ga er nu toch vanuit dat het een Veiltail is. Ik vind het allemaal best, het is (vind ik dan) een prachtige vis.

Dank je wel Saskia! Ik ben er eerlijk gezegd ook best trots op hihi.

Wil je weten of het een halfmoon of veiltail is - of zoals ik misschien wel vermoed een delta of super-D (of hoe ze dat precies noemen) - zul je hem flairend moeten zien 😉

~ Ivo

Wow, het wordt steeds spannender. Delta? Super D? Lijkt meer een vliegtuig haha. Ik probeer hem steeds zo op de foto te krijgen, maar hij is supersnel haha

Dank je wel voor de link. Ik weet het niet zeker, maar half moon valt af. Zijn staart is langer. Ga dan toch voor Delta. Ach, belangrijk is het niet echt, maar ben er nu wel nieuwsgierig naar. Helaas heeft hij nu geen zin om mee te werken aan een betere foto.

Morgen weer een dag.

Dank je wel voor de hulp alvast allemaal.

Ha Ha Botia. Nee. Ik heb een L144 en die heet Hugo. Dus Victor Hugo, schrijver van Les Miserables ;-)

k2tS-4u2kDk9DOIKvlblGaeoXdRm1rLZ.jpeg

De Vis is onderhand blind, maar dit is de beste foto die ik kon maken van zijn vinnen.......

mooie betta, ik heb eigenlijk precies dezelfde, zelfde kleur en vorm, ook die rode vinnen zijn hetzelfde. 🙂

Ik zag jouw Betta net. Die van jou heeft een blauw/zwart lijfje, die van mij is egaal heel donkerblauw. Maar qua vorm lijkt hij wel op de mijne. Ook een prachtig visje.

Zeker niet iets om te vaak te doen, maar een spiegeltje kort in de bak hangen en meneer zal vast gaan flairen naar zijn imaginaire concurrent. Zo kun je al heel veel beter zien hoe de staartvorm precies is.

~ Ivo

JdJvGa_dRw_d8grNE_BSGA-_JS1jERtE.jpeg
Hij heeft mooie ogen!
Foto720-XKHH3VCH.jpg
JdJvGa_dRw_d8grNE_BSGA-_JS1jERtE.jpeg
Even nog een paar kiekjes van de Betta. Blijft een interessante vis om te bestuderen en te fotograferen!

Ik wist werkelijk niet dat een Betta zo'n interessant figuur en ook een persoonlijkheid zou zijn. Moet er gewoon om lachen. Zelfs van de kat issie niet bang. Die daagt hij nog eerder uit dan dat hij ervoor wegschiet.

Ja het is vaak net of dat ze je leren kennen en erg tam worden. Sommige eten zelfs uit je hand.

wTuDAjSH9krnjyeCloHBfFJ1Ygj71zaK.jpeg

wTuDAjSH9krnjyeCloHBfFJ1Ygj71zaK.jpeg

Hij is nu sinds een paar dagen druk doende een schuimnest te maken. Volgens mij een teken dat hij wel gelukkig is.

De plant alleen is minder blij en ik wil daar binnenkort ook een andere voor in de plaats zetten. Maar ik wil nu zijn meesterwerk niet kapot maken, dus ga ik dat nu nog niet doen. Geeft mij meer tijd om wat anders te zoeken.

Gewoon lekker wat drijvers zal hem ook best tevreden stellen hoor.
ik heb ook enkele mannen in nano bakjes en ja ook die bouwen met regelmaat een nest.
Nu heb ik ook gehoord dat dit aangeeft dat ze het naar de zin hebben, maar laatst heb ik ook gelezen dat dit niks met elkaar te maken heeft.
Neemt niet weg dat het een leuk gezicht is dat ze aan het bouwen zijn :thumbs:.

Dat vind ik ook ja. En dan lijkt het net of hij er zelf trots op is haha.

Alleen drijvers is ook zo saai (het oog wil ook wat) maar het moet dan wel een plant zijn die tegen wat minder licht kan...

Ik heb in de nano bakjes met de Betta wat Crypto s staan en wat Sabulata.
Verder nog een lage Echino en achterin wat Vallisneria. Dan als drijvers wat hoornblad met wat Natans.
Zo kun je het bakje redelijk vullen hoor met planten die met minder licht toekunnen.

Ziet er mooi uit zeg. Ik ga me er dit weekend maar eens in verdiepen. Heb nu een soort van eendenkroos als drijver, want de lfs had op dat moment niks aan drijfplant. En dit gaven ze zelfs gratis weg haha. Toch maar iets bestellen via internet.

Even een plaatje van het giga schuimnest wat hij heeft gemaakt

YBnYN1gys9a-0ezjG0NzsbU6GUqwtlWa.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan