Wat is er nieuw

Betta splendens wilt geen droogvoer/granulaat

Rick.J

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2022
Hallo. Mijn Betta die ik nu zoon 2 maanden heb weigert om granulaat voer te eten. Ik wilde hem eerst Dennerle Betta Booster geven en bijvoeren met diepvriesvoer, heb nu rode muggen larven. De eerste dagen hoefde die niks. Ik dacht hij zal wel moeten wennen maar na een week hoefde die nogsteeds niks. Zelf diepvries voer was problematies. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en andere moeten mijn vis voeren is droogvoer natuurlijk makkelijker en daarom zou ik hem willen “leren” dat die dat ook eet. Iemand ideeën om hem aan het droofvoer te krijgen?

Eet hij nu al 2 mnd niks?

Hij krijgt zeker wel te eten 😂😂. Hij eet nu elke dag rode muggen larven. Maar wil graag dat die ook droogvoer pakt.

Heb je al vlokken geprobeerd en is de maat granulaat goed?
Is het een vrouwtje want die kunnen soms hardnekkig volhouden en eigenwijs zijn :DD ;))

Heb je al vlokken geprobeerd en is de maat granulaat goed?
Is het een vrouwtje want die kunnen soms hardnekkig volhouden en eigenwijs zijn :DD ;))
Het is speciaal betta voer. Maat 1mm. En een man. Vlokken nog niet geprobeerd omdat die niet zinken. Ik geef hem te eten via een pijpje dat uitkomt in een bakje op de bodem. Zo blijft alles wat schoner. Zelfs als ik hem 3 dagen niks geef pakt die nogsteeds niets van het droogvoer. Wil hem ook niet veel langer zonder eten laten.

Als de temp buiten de bak niet teveel afwijkt van de temp in de bak dan kan je gerust drijvend voer geven zover ik weet. Vaak eten ze in een gezelschapbak met de pot mee.

Wat hier nog wel eens heeft geholpen is iets granulaat meeweken met het diepvriesvoer. Als dan af en toe wat granulaat meegepakt wordt langzaam iets meer granulaat en minder diepvriesvoer per keer.

Wat hier nog wel eens heeft geholpen is iets granulaat meeweken met het diepvriesvoer. Als dan af en toe wat granulaat meegepakt wordt langzaam iets meer granulaat en minder diepvriesvoer per keer.
Ja, dat kan goed werken. T is een beetje net als kinderen groente leren eten.

Als de temp buiten de bak niet teveel afwijkt van de temp in de bak dan kan je gerust drijvend voer geven zover ik weet. Vaak eten ze in een gezelschapbak met de pot mee.
Temperatuur wijkt 5 tot 6 graden af, redelijk veel. En hij zit alleen.

Goed idee. Ga ik proberen

Eerste pogingen gaan nog niet heel goed, hij laat bijna alle korrels liggen en eet alleen de laren er uit. Nu laat ik het halfuurtje lager liggen zodat de korrels de kleur en smaak misschien opnemen
IMG_0591.jpeg

Al eens een ander merk granulaat geprobeerd?

Al eens een ander merk granulaat geprobeerd?
Nee, ik heb mijn ander aquarium en vissen tijd terug verkocht en heb dus alleen deze vis. Vind het zonde om nog meer voer te kopen dat hij niet eet. Ik heb wel nog ‘promotie’ voer van terta in kleine zakjes. Dat zou ik eventueel nog kunnen proberen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan