Wat is er nieuw

betta stelling

• Onderwerp starter Onderwerp starter dschaap
  • Startdatum Startdatum
D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

Op dit moment ervaar ik 1 van de problemen van het kweken van Betta's, de mannetjes kunnen niet bij elkaar.
Nu wil ik een soort mini stelling gaan bouwen met filtratie en verwarming waar mn eigen Betta's in kunnen. Of op een gegeven moment de Betta's die ik verkoop.

Dit wil ik doen met Bakjes/potten van 2,5 liter of ietjes meer.
2 rijen boven elkaar en 5 naast elkaar.
Nu moet er dus een soort van overflow systeem komen waarbij het water in de laag er onder komt. Van daar uit in een soort klein bioloog die alles filtert en bij verdamping het systeem toch in stand blijft.

Nu loop ik eigenlijk tegen 1 punt aan, hoe kan ik er voor zorgen dat het systeem in werking blijft als ik er een pot uit haal?

Budget is niet echt een mega probleem, maar het liefst natuurlijk geen dure apparaten ervoor.

Kan iemand mij helpen?

Dit klinkt als een drip system. google daar eens op ;-)

mvg Jorrit

Dit klinkt als een kolfje naar de hand voor het HFM systeem moeilijker dan filterschuim slangen en een luchtpomp is dat niet en je hebt de voordelen van individuele filtratie.

Niet zomaar in Duitsland vooral bij kwekers populair

Ik snap niet precies wat je bedoeld.

Het dripsysteem heb ik al vaak onderzocht, maar ik loop tegen het probleem dat ik de bakjes weg wil kunnen halen zonder het hele systeem stop te moeten zetten.
heeft iemand daar een idee voor?

De totaal filtratie wil ik doen omdat er vaak gezegd wordt dat dit te weinig water is voor betta's.
Als ik ze niet in 1 keer verkoop wil ik toch dat ze langere tijd in de pot zouden kunnen zitten.
Ik heb geen ruimte voor 10 extra bakken.
Op deze manier hebben ze wel de 10 x 2,5 = 25 L + bioloog, zonder zoveel ruimte in te nemen.

De kraantjes zijn wel een goed idee. Waarschijnlijk doe ik dat, nu alleen nog kijken hoe ik de overflow netjes af kan werken. Het water moet verdwijnen, maar het is wel belangrijk dat het er ook nog goed uitziet. In principe bevorderd dit het verkoop proces.

Ik ben nu bezig met het uittekenen van het geheel en kwam bij het volgende punt, bakjes.
Het liefst gebruik ik het soort bakje als ze gebruiken op de bettas4all stand.
Weet iemand hoe en waar ik aan soortgelijke bakjes kan komen. Het liefst van plastic.

Iemand die een bakje weet?

Heb je al contact opgenomen met (de moderator van) bettas4all? Dan weet je het zo.

op de site van bettas4all vind je al een paar projecten van dripsystemen
ikzelf heb er ook ��n voor 96 vissen
systeem is eigenlijk simpel
vissen in pot van 2 liter of meer zoals je wenst , staan in bakgoot , in pot is op gewenste waterniveau een gaatje geboord , wat in goot naar biologische filter of wat je ook wil bouwen

http://bettas4all.nl/viewtopic.php?f=12&t=10679

op site staan nog meerdere systemen hoor en hier op site ook wel denk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan