Wat is er nieuw

Betta tumor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MikaPika
  • Startdatum Startdatum
M

MikaPika

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb in september vorig jaar een mooie betta man gekocht. Sinds een maand of drie heeft hij een gekke plek op zijn kop. Deze begon als onderhuidse verdikking, maar is na een paar weken 'opengebarsten' en nu is hij wit. De plek wordt steeds groot, barst open en groeit weer opnieuw. Hij eet nog goed en is actief.
Weet iemand wat dit is en wat ik ermee moet?
Groet
20200113_213758.jpg

Duidelijk het labyrintorgaan die ontsteken/woekeren is.
99% zeker dat je geen dekruiten op je aquarium hebt.
Dit is dus waarom het wel moet.
55e098bf92c14e11df605821435856c1.png

Er zit een glazen deksel op het aquarium, als u dat bedoelt?

Een ontsteking? Zouden we antibiotica kunnen geven oid?
Ik las iets over tumoren bij betta's en dat er dan vaak niet veel aan te doen is. Een ontsteking klinkt wel behsndelbaar..

Een dekruit is een glas tussen wateroppervlak en verlichting die goed afgesloten is waardoor die lucht dezelfde temperatuur behoudt als het water zelf.
Een antibiotica kuur kan je proberen, dat zou ik dan wel in een afzonderlijke bak doen, als je niet je ganse bacteriecultuur om zeep wil helpen.
Je zal wel antibiotica van de dierenarts moeten gaan halen. Wat in de viswinkel te verkrijgen is, lijkt me te licht voor zo'n geval.

Er zitten twee kleine openingen in de dekruit, zodat deze makkelijk te verwijderen is. Is dat al te veel? Raadt u iets anders aan dan antibiotica? Ik ben pas sinds een jaar met aquaria bezig en nog geen zieke vissen gehad tot nu toe, dus weinig ervaring.
Bedankt voor uw hulp! Ik heb toch al aardig zitten zoeken via google maar dit zeker nog niet tegen gekomen.

Die kleine ruimte die je bedoeld bij een dekruit dat is normaal en dat heb ik ook bij alle nano s en dat zal normaliter niet zo n probleem zijn.

Ik heb nagevraagd toendertijd of dat specifieke nano aquarium beschikt was voor een betta. De winkel vertelde mij toen van wel.

Ik heb nagevraagd toendertijd of dat specifieke nano aquarium beschikt was voor een betta. De winkel vertelde mij toen van wel.
Het is al beter dan een gewoon standaard aquarium maar, zoals je merkt, nog niet zaligmakend

Het is al beter dan een gewoon standaard aquarium maar, zoals je merkt, nog niet zaligmakend
Wat raadt u aan? De antibiotica? Een ander aquarium kan ik echt niet betalen op dit moment dus dat is geen optie.

Wat raadt u aan? De antibiotica? Een ander aquarium kan ik echt niet betalen op dit moment dus dat is geen optie.
Ik ben geen dierenarts, van antibiotica ken ik niets. En zelfs al moest ik er iets van kennen, zonder voorschrift kan je er toch niet aankomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan