Mayu
Member
- Lid geworden
- 24 april 2022
- Leeftijd
- 26
Hoi,
Mijn betta is al vijf dagen ziek. Weet iemand wat hij heeft en wat ik kan doen?
Dag 1: Vertoont normaal gedrag, buik was een beetje opgezwollen dus had geen eten gegeven. Dag 2: Eet niet en zwemt minder.
Dag 3: Witte ontlasting en doet niets meer, behalve zwemmen naar een andere rustplek.
Dag 4: Witte ontlasting (sliert) die bijna de hele dag is blijven hangen, doet alleen maar rusten.
Dag 5: Geen verandering, geen ontlasting meer gezien.
Vanaf dag 2 doe ik iedere dag waterverversen. Op dag 4 heb ik hem een zout bad gegeven.
Mijn betta is al vijf dagen ziek. Weet iemand wat hij heeft en wat ik kan doen?
Dag 1: Vertoont normaal gedrag, buik was een beetje opgezwollen dus had geen eten gegeven. Dag 2: Eet niet en zwemt minder.
Dag 3: Witte ontlasting en doet niets meer, behalve zwemmen naar een andere rustplek.
Dag 4: Witte ontlasting (sliert) die bijna de hele dag is blijven hangen, doet alleen maar rusten.
Dag 5: Geen verandering, geen ontlasting meer gezien.
Vanaf dag 2 doe ik iedere dag waterverversen. Op dag 4 heb ik hem een zout bad gegeven.
- Wat is je bakmaat ? 25L
- Hoelang draait de bak ? Twee maanden
- Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ? Test kit (dat vloeibaar spul), voorheen waren de waterwaarden goed-maar heb niet meer getest ivm waterverversen.
- Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. Superfish aquaflow 100
- Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? Iedere week 25%
- Om welke vis(sen) gaat het ? Betta
- Wat zijn de medebewoners ? Geem
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Drijfplantje toegevoegd
- Heb je de vis(sen) al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? Een maand
Laatst bewerkt: