Betta's staart enorm gescheurd


Eva.Cm

Member
Lid geworden
6 juni 2023
Berichten
10
Leeftijd
19
Hoi allemaal! Ik ben Eva en ben nieuw hier op het forum, wat fijn om jullie te leren kennen!

Vandaag kwam ik thuis van het werk, en ik schok me een hoedje want de helft van de staart van mijn betta is weg. Het lijkt nu wel op een crown tail... in de bijlage twee foto van hem nu en de derde is voordat dit gebeurde.

Ik heb geen idee wat het heeft veroorzaakt. Ik heb voor zover ik weet geen scherpe dingen in mijn aquarium omdat ik voornamelijk planten heb. Hebben jullie misschien een idee? Wat moet ik nu doen en hoe lang duurt het voordat zijn staart weer terug is gegroeid?

Het doet mij echt pijn om hem zo te zien. Maar volgens mij heeft hij er niet zo veel last van. Hij gedraagt zich als gewoonlijk en is actief.

Groetjes,
Eva
 

Bijlagen

  • 20230606_143957.jpg
    20230606_143957.jpg
    64.9 KB · Weergaven: 56
  • 20230529_120657.jpg
    20230529_120657.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 57
  • 20230606_144003.jpg
    20230606_144003.jpg
    50.2 KB · Weergaven: 52
Hoe groot is je aquarium? En wat zit er verder in qua bewoners?
 
Als dit zo plotseling is dan denk ik eerder dat ie ergens de staart heeft beschadigd of klem gezeten.
 
Als dit zo plotseling is dan denk ik eerder dat ie ergens de staart heeft beschadigd of klem gezeten.
Ik heb al geprobeerd zo weinig mogelijk hardscape erin te zetten en zoveel mogelijk planten. Maar het is wel gelijk heel ernstig dit.
 
Kan het zijn dat de betta op de garnalen probeert te jagen? En daardoor de hele dag druk in de weer is en geen rust pakt?
 
Kan het zijn dat de betta op de garnalen probeert te jagen? En daardoor de hele dag druk in de weer is en geen rust pakt?
Nee, ik weet dat dat niet zo is. Hij is erg vredig en laat hen altijd met rust. Ik ga denk ik nog meer planten kopen om al het hout te bedekken. Kan denk ik alleen door hardscape komen nu
 
Nee, ik weet dat dat niet zo is. Hij is erg vredig en laat hen altijd met rust. Ik ga denk ik nog meer planten kopen om al het hout te bedekken. Kan denk ik alleen door hardscape komen nu
Hmm, ook niet veel stroming in de bak?
Dan misschien inderdaad een verwonding. Misschien mos op het hout?
 
Hmm, ook niet veel stroming in de bak?
Dan misschien inderdaad een verwonding. Misschien mos op het hout?
Mos op hout is denk ik een goed idee. De stroming in de bak is niet zo sterk. Het is een sponsfilter waar de garnalen zelfs op kunnen zitten.
 

Terug
Bovenaan