Bevalling citroen garnaal

M

Mirjam

Guest
ik heb sinds een paar weken een leuke bak met crystal red en 1 citroen garnaal. Het citroentje begon donderdag met bevallen. Hier deed ze lang over en gister ochtend lag ze dood in het kweekbakje. Ze had nog 3 eitjes bij zich. Kan ik aannemen dat het te lang duurde en ze uitgeput is geweest en daardoor stierf?
Van de jongen is er denk ik 1 over... het bakje heeft water gevangen uit de bak waardoor ik denk dat de baby’s zijn opgegeten door de tetra visjes.
 
Als ik het goed begrijp had je de garnaal uitgevangen en in een bevallingsbakje gezet? zoja dan is de doodsoorzaak stress door uitvangen, zwangere garnalen zijn heel kwetsbaar en kun je beter met rust laten en moeder natuur haar gang laten gaan, en de tetra's wegdoen als je babygarnalen over wil houden
 
Jammer dat het niet is goedgegaan maar je moet ze eigenlijk ook met minimaal 10 houden.
 
Het citroentje was per ongeluk meegekomen met de cr.
En de tetra’s heb ik moeten nemen omdat ik planaria leek te hebben. Dus de aquarium winkel raadde deze aan omdat er geen medicatie in mag met garnalen in de bak.
Volgende keer dus de zwangere uitvangen voor ze gaan bevallen?
 
Juist niet uiitvangen, uitvangen veroorzaakt zo enorm veel stress dat ze overlijden, voor planaria kun je beter flubenol gebruiken, is garnalensafe en op mp zit een verkoper die het per portie opstuurt (goedkoper als een bakje kopen in de winkel) en je tetra's terug brengen als je babygarnaaltjes wil overhouden
 
Die bevallen niet. Die houden de eitjes vast, om te beluchten.


Vandaar dan komen n ze na een tijdje uit het ei, en zwemmen vrij rond.
 
Bedankt nicolientje-W voor je snelle en duidelijke reacties
 
Ik ga maar even op Mp struinen voor flubanol.
 
Ergens is er toch iets goed gegaan. Want ik spot net 2 baby’s. Ze zijn al flink gegroeid en ze zitten op het catappa blad.
 
Terug
Bovenaan