Bevestiging graag of ik de juiste vis meegekregen heb


J

Jedoka

Guest
0EA7CD5C-8EE8-492D-97F5-04B650FC2519.jpeg


Goedemiddag allemaal,
Ik ben Jelle en heb een vraag, kan iemand voor mij bevestigen dat de vis in de foto inderdaad een dwerg knorgoerami is? Mij is verteld dat deze in een paar aangeschaft kunnen worden en een prima gezelschapsvis is. Helaas valt mij op dat één van de twee nogal territoriaal is en er voor zorgt dat mijn neontetra’s zich voornamelijk verstoppen. Als ik foto’s van het internet vergelijk zie ik weinig gelijkenis namelijk.
Alvast bedankt en een fijne tweede paasdag!

jelle
 
Hoi Jelle, welkom op het forum. Dwerg knorgourami's kun je idd prima in een koppel of harem houden, beetje afhankelijk van je bakgrootte en schuilplaatsen. Ze kunnen zeker in paringstijd ook wel territoriaal zijn.
Ik ben met je eens dat op basis van deze foto, ik ook weinig gelijkenis zie met een trichopsis pumila, of iedere andere trichopsis. Wellicht moet ie nog even op kleur komen? Of heb je een betere foto van de zijkant van deze vis?
 
Dag Jelle, denk helaas dat dit een Celestichthys choprae is. Een scholenvisje en verre van een gourami soort!
 
Ik ga ook voor de chroprae, is in ieder geval geen dwergknor!
 
bedankt voor jullie reacties, het zijn idd danio choprae en ik heb ze vandaag netjes terug gebracht naar de winkel. Ze hadden helaas geen knorgoerami’s omdat de aanvoer momenteel moeizaam is dus houd ik het voorlopig even zo

fijne dag!
Jelle
 
Misschien kun je Trichopsis pumila (knorgoerami) met een kort berichtje hier op het forum vinden?
Anders zou je het ook bij een èchte speciaalzaak in jouw buurt of desnoods zelfs op Marktplaats kunnen proberen.
Knorgoerami's zijn in de aquariumwereld niet ècht heel zeldzaam.

Maar verdiep je dan wèl eerst in de kenmerken van de soort, want een vis als D./C. choprae lijkt hier ècht absoluut niet op!
 
Denk ook wel dat de meeste winkels ze kunnen bestellen voor je, mits de leverancier ze op voorraad heeft. Meestal is dit www.ruinemans.com Je zou daar eens op de site kunnen kijken

Edit; op het moment zitten ze er op voorraad
 

Terug
Bovenaan