Wat is er nieuw

Bezoekertje pesten

Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Prima om een lidmaatschap voordelen te geven zoals geen advertenties, maar de website totaal onbruikbaar (inhoud onzichtbaar!!) maken op mobiel apparaat voor leden zonder abonnement is enorm gebruikersonvriendelijk.

De helft van het scherm verspillen met een vaste header heb ik nog nooit meegemaakt.

Bijlagen

En dan ook nog dit soort TROEP

Bijlagen

• IMG_5740.png
    IMG_5740.png
    1.2 MB · Weergaven: 10
Tja, je kunt overwegen om een Ad Blocker te gebruiken? Werkt prima. Ik ben jaren donateur geweest,
Maar ben er ook mee gestopt.

Tja, je kunt overwegen om een Ad Blocker te gebruiken? Werkt prima. Ik ben jaren donateur geweest,
Maar ben er ook mee gestopt.
Met adblocker verdient de site geen cent en dat wil je ook niet. Dus dan kan men beter wat minder irritante reclames draaien.

Tja, ik vind het een lastige. Iedereen vind reclames irritant, maar ondertussen betalen ze wel de rekening. Het is eigenlijk net zo gek om te verwachten dat zo'n forum er maar gewoon moet zijn gratis en voor niets. Er zitten toch een hoop werk en middelen achter. En de moderators lezen altijd mee met alles en houden de boel netjes.

Ik vind het ook een gedoe met al die reclames elke keer uit de weg slepen en weg scrollen. Maar ik kies er zelf voor. In plaats van de reclames kunnen ook wij als bezoekers het forum betalen. Maar dat willen we dan ook weer niet.

En erg veel wordt er nu eenmaal niet verdiend. Je krijgt een paar cent als er eens op een reclame geklikt wordt.

Ik heb het aan de eigenaar voorgelegd en inderdaad kost een forum geld en er wordt niks aan verdiend.

In theorie wel. Maar ik krijg ook van alles voorgeschoteld waar ik niet op zit te wachten.

Ik wil nog even melden dat de titel onjuist is want dit heeft niks met pesten te maken en de eigenaar probeert het te beperken maar goed om alles draaiende te houden zijn er wel inkomsten nodig.

Ik vind de reclame ook vervelend maar het is een bewuste keuze.
Ik heb geen lidmaatschap en kies dus zelf voor de reclame.
Ja het is vervelend die reclame maar de website moet natuurlijk ook onderhouden worden. Het is een fijne website en je kunt er altijd terecht met vragen of problemen en er is altijd wel iemand met de juiste kennis of ervaring die je van advies wil voorzien. Dus die reclame neem ik voor lief.
Ook is het fijn om dingen te kunnen delen met de andere hobbyisten.

Dank en hulde aan de mensen die het forum onderhouden!

Ik vind de reclame ook vervelend maar het is een bewuste keuze.
Ik heb geen lidmaatschap en kies dus zelf voor de reclame.
Ja het is vervelend die reclame maar de website moet natuurlijk ook onderhouden worden. Het is een fijne website en je kunt er altijd terecht met vragen of problemen en er is altijd wel iemand met de juiste kennis of ervaring die je van advies wil voorzien. Dus die reclame neem ik voor lief.
Ook is het fijn om dingen te kunnen delen met de andere hobbyisten.

Dank en hulde aan de mensen die het forum onderhouden!
Fijn dat je het zo ziet en we doen het graag Michael.

Uiteraard moeten de inkomsten voldoende zijn om het forum draaiend te houden, daar zijn we het snel over eens.
Ik heb weleens zitten denken:
Ik vind 25 euro voor een lidmaatschap wel (te) veel, waarbij dan het enige voordeel dat je hebt, is dat je geen advertenties meer ziet. Persoonlijk zou ik tegen 10 euro geen bezwaar hebben, en misschien krijgt de site dan juist wel meer inkomsten dan met dit hoge bedrag. Bovendien zijn er best al een aantal donateurs en dan vraag ik me dus af wat deze website kost?

Ja wat is veel want 2 euro per maand is toch niet duur lijkt me maar ja voor de een wel en de ander niet natuurlijk. Deze discussie is zover ik weet ook al eerder gevoerd in het verleden.
Ik zal het meenemen voor de eigenaar.

Er zijn addons verwijderd dus ik hoop dat het nu beter is qua reclame.

Ik gebruik ook adblockers maar om andere redenen.

Mijn jaarlijkse donatie staat wederom ingepland voor 1 januari 2026 (automatische overboeking) omdat ik hier veel leesplezier aan heb, geholpen wordt maar ook anderen kan helpen.

Hint, tips op AF kunnen je ook geld besparen 🤔

Een heleboel al gezegd hierboven. Het onderhouden van een dergelijk forum kost geld. O.a. door reclames idd komt er wat inkomsten binnen. We doen dit met plezier en als ik zie hoeveel mede hobby-isten elkaar helpen met zoveel verschillende vragen en of problemen dan kunnen we daar wel trots op zijn met zijn allen. Ook wordt er veel moois gedeeld en is er veel informatie te vinden.

Maar als je ergens tegenaan loopt, waardoor het forum voor jou net niet lekker werkt, horen wij het graag. Dit kan op verschillende plekken en manieren.

Samen blijven we er wat moois van maken.

Gr. Ed

Ik wil nog even melden dat de titel onjuist is want dit heeft niks met pesten te maken en de eigenaar probeert het te beperken maar goed om alles draaiende te houden zijn er wel inkomsten nodig.

Heeft bewezen een averechtse werking.
Te veel reclame jaagt bezoekers weg met minder advertentie inkomsten als gevolg.
Zijn hele studies over geweest.

Hier en daar een banner is geen probleem voor de gemiddelde, intrusieve advertenties die je weg moet klikken om een pagina te bezoeken zorgt voor 73% tot 84% verlies van bezoekers.
Als die bezoekers wel blijven krijg je ook voor die mensen advertentie inkomsten.

https://uk.themedialeader.com/new-research-looks-at-intrusive-online-ads/

Maarja wie ben ik. :juggle:

Ik heb het wel eens getest zonder Ad-Blocker, is niet te doen op tablet of telefoon, schermgrote advertenties, je blijft aan het scrollen.

Ik heb het wel eens getest zonder Ad-Blocker,

Draai ook met een adblocker, anders is het hier inderdaad niet te doen.
Wil ook best wel doneren maar ben van mening dat een gewone gebruiker ook het forum moet kunnen gebruiken op een redelijk normale manier voor ik dat zou overwegen.

Dit is echt to much.

Screenshot_20251224_161140_Chrome.jpg

Ja alles goed en wel maar advertenties leveren weinig op dus ja om de kosten te kunnen dekken zal een bepaalde hoeveel nodig zijn.
Ik zit nu zo n 14 jaar op het forum en dit is een discussie van alle tijd volgens mij.
Zonder de inkomsten moet het forum de stekker eruit trekken en dat willen we ook niet natuurlijk.

Ja alles goed en wel maar advertenties leveren weinig op dus ja om de kosten te kunnen dekken zal een bepaalde hoeveel nodig zijn.
Ik zit nu zo n 14 jaar op het forum en dit is een discussie van alle tijd volgens mij.
Zonder de inkomsten moet het forum de stekker eruit trekken en dat willen we ook niet natuurlijk.
Ja, maar de leden krijgen ook niet echt duidelijk wat een forum runnen kost volgens mij? Als Marcel dat nou een keer duidelijk op papier gaat zetten, qua uitgaven en inkomsten uit advertenties en donateurschap, misschien dat er dan meer bezoekers denken om toch donateur te worden. Want dat wordt ook niet echt duidelijk bij iedereen denk ik. Kijk, een website kost niet veel maar een forum is toch wat anders als een beetje website?

Aanvulling: het forum hoeft toch ook niet als een Ferrari te presteren? Een middenklasse brengt je ook wel op de eindbestemming, en ja, de bestanden worden groter en nemen meer MB’s in beslag, misschien moet daar dan iets van een compressie op gezet worden middels software…? Of ben ik nou zo slim…?

Ja, maar de leden krijgen ook niet echt duidelijk wat een forum runnen kost volgens mij?

In een recentelijk discussie is dat al enigzins besproken.
50gb data per maand, komen nog licentiekosten van de software bij kortom zo'n 100 tot 150 euro per maand als je dit op een dedicated server zou draaien.
Zal wat "goedkoper" woren als je die server voor wat meer dingen tegelijk gebruikt etc.

Zeg alleen maar dat je veel minder bezoekers trekt door te veel advertenties.
Minder bezoekers = minder inkomsten dus meer excessieve reclame nodig voor dezelfde inkomsten.
Zoals ik zeg, zijn vele studies op uitgevoerd die dit feilloos aantonen.

Probeer het forum maar eens te gebruiken met reclame John.

50gb data per maand, komen nog licentiekosten van de software bij kortom zo'n 100 tot 150 euro per maand als je dit op een dedicated server zou draaien.
Zover ik me herinner was dat destijds 180 euro voor het AF maar goed dat is wat toen in een topic besproken is.

Probeer het forum maar eens te gebruiken met reclame John.
Heb ik deze week moeten doen toen de laptop een update had en ja er is genoeg reclame te zien maar ja degen die zich eraan storen kunnen een adblocker nemen of donateur worden.

25 euro vind ik persoonlijk helemaal niks en helemaal niet als ik zie hoe vaak ik hier aktief ben.
Dat ik dan geen reclame krijg is ook nog eens mooi meegenomen.
2 euro per maand en je hebt er een 2e (digitale) huiskamer bij.
Als ik zo mijn steentje kan bijdragen aan het forum doe ik dat graag.

Zover ik me herinner was dat destijds 180 euro voor het AF maar goed dat is wat toen in een topic besproken is.

Heb ik deze week moeten doen toen de laptop een update had en ja er is genoeg reclame te zien maar ja degen die zich eraan storen kunnen een adblocker nemen of donateur worden.
Maar je zegt dat dit een terugkerende discussie is. Met andere woorden er wordt niks met het geklaag van leden gedaan.
Jij hoort als beheerder de leden niet te adviseren om adblock te gebruiken, maar adviseren om donateur te worden. Maar ga je naar de kern van het geklaag kijken, te veel advertenties dat het niet te doen is op een mobiel of tablet AF te bekijken, oplossing is donateur worden dat is wat er tegenover staat. Maar dan krijg je een vervolg dat 25 euro te duur is voor mensen, dan zou je denken ok wat als wij 10 euro vragen of mac 15 euro. Dan zijn mensen eerder geneigd te zeggen ok voor een 10tje geen reclame. Helemaal top. Zou ik ook doen dan.

Ik denk echt als je donateurschap verlaagd. Dat meer mensen een donatie doen.

Want ik kan je vertellen als je niks doet gaat deze discussie nog vaker komen. En dan gaan mensen adblocker gebruiken en die mensen gaan nooit overstappen naar donateurschap. Want adblock doet het zelfde.

Maar that is my 2 cents here. Take it or leave it

Edit: wel vind ik de titel niet passen bij het probleem. Ik denk niet dat iemand dit doet om te pesten. Eigenaar weet ook dat adblock bestaat. Dus als ie je zou pesten heeft ie zichzelf er alleen maar mee.

Laatst bewerkt:
25 euro vind ik persoonlijk helemaal niks en helemaal niet als ik zie hoe vaak ik hier aktief ben.
Dat ik dan geen reclame krijg is ook nog eens mooi meegenomen.
2 euro per maand en je hebt er een 2e (digitale) huiskamer bij.
Als ik zo mijn steentje kan bijdragen aan het forum doe ik dat graag.
Het gaat niet alleen zo zeer om het geld. Want wat is 25 euro nou per jaar.

Het gaat meer om bereidheid te betalen waarvan een alternatief gratis is.

Dus dan moet je het hebben van mensen die hetzelfde gedachtes delen als jij. Het gunnen enz. Wat overigens niet verkeerd is.

Maar ik praat alleen vanuit een zijlijn.

Dus dan moet je het hebben van mensen die hetzelfde gedachtes delen als jij. Het gunnen enz. Wat overigens niet verkeerd is.

Als we allemaal een adblocker erop zetten dan hebben geen donateurs meer en geen reclameinkomsten en dan zijn we snel ten onder. Je zou wellicht gratis zonder reclame op het AF kunnen komen maar ja ik denk dat het kunnen bezoeken van het AF toch ook wel iets waard is en iets mag kosten en inderdaad is 2 euro per maand niet veel.

Maar dit soort onderwerpen komen vaker voorbij. Dan denk ik als je het hier naar de zin hebt en je stoort je aan de reclames maar wilt toch wat bijdragen waarom word je dan geen donateur? . Ik hoor ook wel eens dat sommige die 25 euro wel te veel vinden 🤷‍♂️ maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

Als we allemaal een adblocker erop zetten dan hebben geen donateurs meer en geen reclameinkomsten en dan zijn we snel ten onder. Je zou wellicht gratis zonder reclame op het AF kunnen komen maar ja ik denk dat het kunnen bezoeken van het AF toch ook wel iets waard is en iets mag kosten en inderdaad is 2 euro per maand niet veel.
Maar dat is ook wat ik aangeef? Dit is puur het gunfactor.

2 euro is niet veel. Maar ik denk dat het met willen te maken heeft dan met niet kunnen.

Kijk bv naar bol.com
Je betaald 15 euro per jaar en dan heb je select.
Gratis verzenden. Soms exclusieve producten en soms betere prijzen. Daar is geen alternatief voor op bol.

Hier heb je een alternatief.

Snap je?

Maar dit soort onderwerpen komen vaker voorbij. Dan denk ik als je het hier naar de zin hebt en je stoort je aan de reclames maar wilt toch wat bijdragen waarom word je dan geen donateur? . Ik hoor ook wel eens dat sommige die 25 euro wel te veel vinden 🤷‍♂️ maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

Je moet eens weten hoeveel mensen met een budget leven. Die net aan rond kunnen komen. Die gaan echt geen 2 euro uitgeven voor een website. Die 2 euro kunnen ze goed zelf gebruiken.

Niemand kan in iemands portemonnee kijken. Kan ik zelf 25 euro kwijt ja zeker. Wil ik het nee.

Dua kwestie willen.

Ja dat klopt Tibbe en ik denk dat je voor 2 euro vaak veel goede hulp en info kan krijgen op het forum. Een hobby kost geld en 2 euro is denk ik een klein gedeelte van de kosten die een gemiddelde bak kost.

En ja uitzonderingen hou je maar goed je kan je dan afvragen of het wel handig is om in zo n situatie een aquarium te houden.

Je moet eens weten hoeveel mensen met een budget leven. Die net aan rond kunnen komen. Die gaan echt geen 2 euro uitgeven voor een website. Die 2 euro kunnen ze goed zelf gebruiken
Maar dan wel een aquarium houden ? Dat kan ik ook maar moeilijk geloven.
Maar ben het met je eens dat iedereen het voor zich moet weten maar om dan te klagen ….. 🤷‍♂️

Ja dat klopt Tibbe en ik denk dat je voor 2 euro vaak veel goede hulp en info kan krijgen op het forum. Een hobby kost geld en 2 euro is denk ik een klein gedeelte van de kosten die een gemiddelde bak kost.

En ja uitzonderingen hou je maar goed je kan je dan afvragen of het wel handig is om in zo n situatie een aquarium te houden.
Zo kan je ook denken over honden en of kinderen. Sommige hebben het ingecalculeerd. Sommige zeggen voor dit heb ik het over. Dan maar geen nieuwe telefoon. Mensen sluiten continue compromissen om dingen wel te kunnen.

En voor 0 euro heb je dezelfde info hier als mensen met donateurschap.

Wat wel kan is dat je zegt voor 25 euro krijg je bv extra toegang tot bepaalde rubriek. En of dat je zegt gratis gebruikers kunnen geen fotos en videos bekijken alleen betaalde gebruikers. Dan maak je het aantrekkelijker om wel te betalen.

Zo kan je ook denken over honden en of kinderen. Sommige hebben het ingecalculeerd. Sommige zeggen voor dit heb ik het over. Dan maar geen nieuwe telefoon. Mensen sluiten continue compromissen om dingen wel te kunnen.

En voor 0 euro heb je dezelfde info hier als mensen met donateurschap.

Wat wel kan is dat je zegt voor 25 euro krijg je bv extra toegang tot bepaalde rubriek. En of dat je zegt gratis gebruikers kunnen geen fotos en videos bekijken alleen betaalde gebruikers. Dan maak je het aantrekkelijker om wel te betalen.
Enigste doel wat ik belangrijk vind is dat het forum in de lucht blijft.er zijn er al genoeg verdwenen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan