Wat is er nieuw

Bezoekertje pesten

Wat wel kan is dat je zegt voor 25 euro krijg je bv extra toegang tot bepaalde rubriek. En of dat je zegt gratis gebruikers kunnen geen fotos en videos bekijken alleen betaalde gebruikers. Dan maak je het aantrekkelijker om wel te betalen.
Ja maar ja foto s en video s worden vaak ter verduidelijking gepost of om een vraag duidelijk te maken dus als je dat niet meer kan dan vallen veel topics al af en kun je moeilijk iemand van dienst zijn. Lijkt me zelf niet de beste oplossing dus.

en inderdaad is 2 euro per maand niet veel.

Maar 100 euro per maand voor een zakelijke sponsor wel.
Verlaag dat bedrag en de kans dat er een LFS wil sponsoren is vele malen groter.
Er is geen enkel bedrijf wat een forum met zo veel willekeurige "spam" gaat sponsoren voor 1200 euro per jaar.
Moet je heel wat extra omzet voor binnen kunnen halen wil dat rendabel zijn.
Reef2Reef met duizenden actieve bezoekers per dag vraagt 350 dollar per maand voor een gold advertisement plan om het in verhouding te plaatsen.

Enigste doel wat ik belangrijk vind is dat het forum in de lucht blijft.er zijn er al genoeg verdwenen.

Eens maar als excessieve hoeveelheid reclame en popups mensen weg jaagt voor ze überhaupt een account aanmaken verdwijnt het forum net zo snel.

Eens maar als excessieve hoeveelheid reclame en popups mensen weg jaagt voor ze überhaupt een account aanmaken verdwijnt het forum net zo snel.
Ik ben 13 jaar beheerder en de werkwijze is niks veranderd eigenlijk en het aanwas van leden is iom ook niet veranderd dus ik denk dat het wel meevalt.

Maar dan heb ik in elk geval mijn steentje bijgedragen en dat geeft me toch een wat beter gevoel ☺️

Ik ben 13 jaar beheerder en de werkwijze is niks veranderd eigenlijk en het aanwas van leden is iom ook niet veranderd dus ik denk dat het wel meevalt.
Nou ik lees best veel terug. En veel leden zie ik niet meer terug in het hedense topics.

Grote waardering voor het forum en voor de mensen die dit draaiend houden (zowel feitelijk als sociaal). En natuurlijk: het kacheltje moet branden, de website betaalt zichzelf niet, dus de beheerder moet wat.

Ja, op mijn laptop surf ik met adblocker. Op sommige websites schakel ik die echter uit om nog wat advertentie-opbrengsten te gunnen. Hier is dat niet te doen.

Gisteren zat ik op mijn telefoon toen ik een notificatie kreeg over een topic dus ik probeerde (ik benadruk: probeerde) dit forum te bezoeken op mijn telefoon. Dat GAAT niet. De advertenties beslaan letterlijk je hele scherm. Ik denk dat ook de beheerder erbij gebaat is om dit te verhinderen, want ik vind dit wel degelijk bezoekertje pesten. Of je betaalt, of je hele scherm staat vol onzin, of je gebruikt een adblocker (dat levert de beheerder niks op, en kan dat uberrhaupt op een mobiel?).

en kan dat uberrhaupt op een mobiel?

Ja, pihole als DNS server gebruiken via je thuisnetwerk en indien via mobiel internet een eigen VPN gebruiken via de pihole thuis.
https://pi-hole.net/
https://www.wireguard.com/
Draaien bij mij op een thin client in proxmox samen met homeassistant.
Alleen youtube ads blijven maar verder is vrijwel alles weg plus je het blokkeert een hele berg met trackers en andere privacy gevoelige zaken.

Als het anders kan zou dat heel fijn zijn. Maar we moeten ook onder ogen zien dat je niet altijd de kool en de geit kunt sparen. Dat er voortdurend geklaagd wordt betekent ook niet altijd dat iets niet goed genoeg is. Er wordt ook voortdurend geklaagd over de kosten van de boodschappen en nog steeds leven we vele malen luxer dan mijn oma in haar tijd. Gek genoeg lijken we het verleerd te zijn om te waarderen wat we wel hebben.

Het loont de moeite om te kijken of je inderdaad veel meer donateurs krijgt als de kosten gehalveerd worden. Maar het aantal zou dan moeten worden verdubbeld. En in vergelijking tot de dagelijkse boodschappen is €2 per maand al weinig. Kan best zijn dat dat niet haalbaar is.

Klopt Ronald en je kan het niet iedereen naar de zin maken en in klagen zijn nederlanders erg goed ;)k

Btw, ik heb net buiten mn eigen account om even getest hoe het staat met de reclame en volgens mij is het na de wijziging van Marcel enige dagen gelden wel aanzienlijk verbeterd. Ja er is nog reclame maar ik denk minder en best te doen zo.

Heeft bewezen een averechtse werking.
Te veel reclame jaagt bezoekers weg met minder advertentie inkomsten als gevolg.
Zijn hele studies over geweest.

Hier en daar een banner is geen probleem voor de gemiddelde, intrusieve advertenties die je weg moet klikken om een pagina te bezoeken zorgt voor 73% tot 84% verlies van bezoekers.
Als die bezoekers wel blijven krijg je ook voor die mensen advertentie inkomsten.

https://uk.themedialeader.com/new-research-looks-at-intrusive-online-ads/

Maarja wie ben ik. :juggle:
Dit. Ik denk dat op dit forum (hoe fijn het ook is dat het bestaat) die balans niet goed is. Aan de ene kant de erg hoge hostingkosten, waarvan ik me niet kan voorstellen dat die niet aanzienlijk te verminderen zijn, en anderzijds de reclames die normaal gebruik zonder adblockers onmogelijk maakt.

Op termijn lijkt dit me geen houdbare zaak. Maar goed, daar heeft men het al vaak en veel over gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan