Wat is er nieuw

Bezoekertje pesten

Ja ik zei ook al als je geen toegang tot foto s geeft aan niet betalende leden dan kunnen die geen foto s zien en vaak niet meepraten of advies geven. Dat ze echt geen zoden aan de dijk.
Vaak zijn foto s erg belangrijk in een topic en die moet een ieder kunnen zien als je het mij vraagt.
Dat vindt ik ook niet een vorm van iets extra geven aan donateurs maar het beperken van mogelijkheden van de niet betalende leden ;)k .
Dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk dan.
Laat je fantasie de vrije loop gaan en je kan wel wat verzinnen toch?

Zou toch echt eens kijken of het mogelijk is om de kosten voor commercieel adverteren te verlagen.
Het is goedkoper om een jaar lang een voetbal vereniging te sponsoren dan het AF.
dan kan alle irrelevante spam weg wat bezoekers en potentiele leden weg jaagt.

Ter vergelijking: AF banner kost 1200 euro per jaar.
Bij een voetbal vereniging heb je daar 2 jaar lang een 5 meter lang spandoek voor.
Voorbeeldje: https://www.agovv.nl/385/sponsor-mogelijkheden/

Als ik dat puur zakelijk zou bekijken zou er minimaal 12.000 euro omzet uit gegenereerd moeten worden om het enigzins te overwegen.
Dat doet geen enkele LFS die de deuren open wil houden.

Andere fora binnen de hobby die verder in de niche zitten kunnen ook zonder adsense draaien en hebben 10x het aantal bezoekers en actieve leden.
Kosten voetbalvereniging is ook nog eens stuk hoger 😀 maar ja daar betaald wel elk lid.

Laat je fantasie de vrije loop gaan en je kan wel wat verzinnen toch?
Nou nee ik niet moet ik bekennen en daarom vroeg ik ook om ideeën die wel realistisch zijn en de voortgang op het forum voor iedereen goed toegankelijk houden.

Daarbij vindt ik ook niet, maar dat is persoonlijk, dat je gelijk voordelen moet of hoeft te krijgen voor de 25 euro maar je draagt wel zo je steentje bij aan een mooi forum met veel info.
Ik ben al jaren beheerder en dat is zonder welke vorm van vergoeding maar dat doe ik ook graag omdat ik zie dat veel mensen plezier aan het forum beleven en hier hun voordeel mee doen.

Je hoeft niet voor alles wat je geeft of betaald iets terug te krijgen vindt ik en vergelijk het met een donatie aan een goed doel waar je ook niet iets voor terugkrijgt in de regel maar wel anderen kan helpen.

Laatst bewerkt:
Daarbij vindt ik ook niet, maar dat is persoonlijk, dat je gelijk voordelen moet of hoeft te krijgen voor de 25 euro maar je draagt wel zo je steentje bij aan een mooi forum met veel info.

Wat er niet in gaat bij velen is dat met zo gigantisch veel spam er amper nieuwe leden bij gaan komen die uiteindelijk mogelijk gaan doneren.
Dit is ook exact de reden waarom de discussie steeds weer terug komt en blijft komen.
Denk dat serieus 90% van de menselijke bezoekers direct de website weer weg klikt.

Helemaal mee eens.

Ondanks de reclame weten gasten/bots AF toch te raadplegen
Bekijk bijlage 393630

Zeewaterforum.info heeft 97 echte ingelogde leden online, geen full screen spam maar wel een stuk of 6 forum sponsors.
En dat is nog wel een niche tak binnen de aquarium hobby.

Die bots zou ik als beheerder wel zsm wat aan doen, dat vreet me een hoop data.
Maarja wie ben ik :juggle:

Nou nee ik niet moet ik bekennen en daarom vroeg ik ook om ideeën die wel realistisch zijn en de voortgang op het forum voor iedereen goed toegankelijk houden.

Ik ben al jaren beheerder en dat is zonder welke vorm van vergoeding maar dat doe ik ook graag omdat ik zie dat veel mensen plezier aan het forum beleven en hier hun voordeel mee doen.

Je hoeft niet voor alles wat je geeft of betaald iets terug te krijgen vindt ik en vergelijk het met een donatie aan een goed doel waar je ook niet iets voor terugkrijgt in de regel maar wel anderen kan helpen.
Is het geen idee om wat bekende handelaren of aquarium zaken te vragen om te sponseren. Alles is beter dan de advertentie die ik nu krijg.
Misschien is dit al geprobeerd maar anders lijkt me dit logisch.

Ik ben nu bijna een jaartje actief op dit forum. Ik heb er heel veel informatie opgehaald. @jessicapilon Ik snap de tweestrijd heel goed. Voor velen is 2 euro niet veel, maar voor anderen niet. Je kan niet in andermans portemonnee kijken. Verder vind ik de advertenties ook echt wel buitensporig groot. Zo erg dat het inderdaad onwerkbaar wordt. Ik gebruik al jaren een adblocker, dus ik kwam er pas wat later achter. Maar reclames kunnen ook zo ingebouwd worden dat het forum nog wel werkbaar blijft (ik heb nog niet naar de laatste aanpassingen gekeken).

Ik heb afgelopen jaar even aangekeken of het wat voor mij is. Conclusie: dat is het zeker. Ik vind het ook al wel bijna te vergelijken met een vereniging. Daar is het ook niet meer dan logisch dat je ook lidmaatschap betaal. De gemiddelde sportclub, muziekvereniging of aquariumvereniging kost meer dan 25 euro en daar worden vaak nog hand en span diensten van de leden verwacht. Dus ik ga me in ieder geval als donateur inschrijven.

Je vroeg ook om mee te denken voor ideeën om te kijken of het wat kan verbeteren. Bij deze een poging. Als de kosten het forum 180 euro per maand. Dat is een kleine 2.500 euro per jaar. Dat zouden 100 betalende leden zijn. Als ik je goed heb begrepen dan zijn er ook aanvullende reclameinkomsten nodig, dus dat betekend dat er minder dan 100 betalende leden zijn (van de in totaal ruim 5.000).

• Er zijn 5.000 forumleden. Als die 1 euro per jaar betalen, dan zijn de kosten ruimschoots betaald. Niet iedereen zal betalend lid willen zijn, maar met de helft heb je het ook al.
  • Lidmaatschap beter promoten. Met enige regelmaat op een schappelijke manier een popup met het verzoek om lid te worden.
  • lidmaatschap verlagen naar 10 euro per jaar. dan heb je 250 betalende leden nodig.
    • JE zou een poll op het forum kunnen doen met de vraag wat een acceptabel bedrag is voor lidmaatschap en zorgen dat alle leden de eerst volgende keer de poll in beel krijgen (weet niet of dat technisch kan).
    • Of in de vorm van een crowdfunding leden werven voor 10euro per jaar en dat dit ingaat als de 250 leden wordt gehaald (zo niet, dan blijft het bij het oude). Hier zit ook nog een voordeeltje aan voor de nu al betalende leden.
  • 5 sponsors van euro zou ook voldoende zijn. Als die dan het 'alleenrecht' op fatsoenlijke reclames krijgen, dan is dat wellicht wel interessant voor die partijen. Dat kan iedereen zijn, maar mij lijkt het voor landelijke webshops wat logischer dan een LFS. Toch 5.000 potentiële klanten. (sluit aan bij @Melvin )
  • Wel gewoon reclames, maar dan op een schappelijke manier (had ik al gezegd) en aanvullen met een doneerbutton die oppopt.

Het zijn maar wat ideeën. Ik heb zelf weinig kennis en ervaring met dit soort acties of aanpassingen. Maar misschien andere forumleden wel.

Zoals gezegd, heb ik me net aangemeld. Wat me opviel is dat er gevraagd wordt om met Paypal te betalen. Volgens mij is dat niet heel erg gebruikelijk. Mensen zijn veel meer gewend aan iDeal. Misschien wel zinvol om dat aan te passen, want dat verlaagt de drempel. Of gelijk een betaallink van 25,- plaatsen (als dat kan).

Zoals gezegd, heb ik me net aangemeld. Wat me opviel is dat er gevraagd wordt om met Paypal te betalen. Volgens mij is dat niet heel erg gebruikelijk. Mensen zijn veel meer gewend aan iDeal. Misschien wel zinvol om dat aan te passen, want dat verlaagt de drempel. Of gelijk een betaallink van 25,- plaatsen (als dat kan).
T kan ook gewoon via overschrijving vanaf je eigen bank.

al, u kunt met uw bestaande PayPal rekening betalen of U kunt het bedrag ook overmaken op rekening nummer: NL90INGB0006263339 o.n.v M.J. Broekema. Vermeld hierbij emailadres zoals u dat op het forum gebruikt

T kan ook gewoon via overschrijving vanaf je eigen bank.
Klopt. Maar mijn eerste reactie was 'Paypal, wat raar, waarom niet gewoon iDeal'. Daarna wel naar de aanvullende tekst gekeken en het rekeningnummer gevonden. Mijn vorige reactie was vooral bedoeld in het kader van de drempel voor nieuwe leden zoveel mogelijk te verlagen.

Klopt. Maar mijn eerste reactie was 'Paypal, wat raar, waarom niet gewoon iDeal'. Daarna wel naar de aanvullende tekst gekeken en het rekeningnummer gevonden. Mijn vorige reactie was vooral bedoeld in het kader van de drempel voor nieuwe leden zoveel mogelijk te verlagen.
Ideal oid is al eens een topic over geweest. Maar daar zijn voor beheer ook weer extra kosten aan verbonden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan