Bij voeren pomp even uitzetten?


J

Jenny123

Guest
Hallo allemaal :cool:

ik heb een voederautomaat. Ik voer vlokken en korreltjes door elkaar, en geef iedere week wat komkommer en een keer diepvriesvoer.

Als er gevoerd wordt, zweeft gelijk het voer door de bak en wordt door de diffuser van de pomp weggeblazen.

Voederen jullie met de pomp/filter even uit of maakt het niet uit dat er zo voer tussen de planten komt?

Alvast bedankt
 
Dat maakt niet uit, de vissen vinden het wel. Het enige moment dat ik mijn filter uit heb is wanneer ik hem schoon maak ;)
 
Ludger zei:
Dat maakt niet uit, de vissen vinden het wel. Het enige moment dat ik mijn filter uit heb is wanneer ik hem schoon maak ;)

+1
 
Ik heb de pomp juist aan waardoor het door de hele bak verspreid wordt en alle vissen zo snel en makkelijk hun eten kunnen oppikken. Op 1 plek heeft hier als nadeel dat een paar grote jongens het merendeel inpikken.
 
Werkt dat eigenlijk goed die voederautomaten? Ik lees wel eens verhalen dat die dingen soms blokkeren en dan geen voeder geven en ineens - hups - alles. Met soms dode vissen als resultaat.

Zijn er merken die jullie aanbevelen?
 
Ik ken wel mensen die hun filter uitzetten bij het voeren. Dit doen ze zodat het niet te snel opgezogen word door de pomp. Als je een hele goeie filter hebt zal het boven niet alleen verspreid worden in de bak maar aan de onderkant zal het opgezogen worden.

Ik zie er overigens niets in, vaak is het eten al op voor het bij de pomp komt...
 
Hier is het ook al vaak op voordat het de pomp bereikt. Wel is het soms handig de pomp uit te zetten bij levend voer want dat kan eventueel snel richting de uitstroom zwemmen.
 
Met een HMFje heb je niet zoveel stroming dus hier is het geen probleem.
 
De vissen hier vinden het juist fantastisch als het voer door de bak zweeft, kunne ze een beetje jagen :)
 
Ja dat zie ik hier ook en vooral als je iets levends geeft zoals artemis.
 
Precies. Zo gaat dat bij ons ook. Toch wel slim, die vissen. Ze weten ook al precies wanneer het etenstijd is... :)
 

Terug
Bovenaan