Bijna compleet....


Christine86

Well-known member
Lid geworden
30 december 2012
Berichten
558
Locatie
Rijswijk ZH
Mijn bak was het afgelopen jaar een beetje een ratjetoe aan vissen door het samen voegen van 3 verschillende bakken in 1. Een hoop vissen zijn de laatste tijd gaan hemelen en mn bestand begint nu eindelijk een beetje te worden zoals ik het zou willen:

10tal cory's
20tal neon tetra's
1 Betta
5tal japonica garnalen
1 dwergklauwkikker
1 Kegelvlekbarbeel

Ik zou graag nog wat aan de oppervlakte willen, en zat zelf aan Epiplatys Annulatus te denken. Deze heb ik al gehad en de laatste 2 dames die ik had hadden geen problemen met meneer betta. Nu vraag ik me af of het ook goed zou gaan met 1 mannetje Epiplatys Annulatus en een aantal vrouwtjes, en dan vooral het mannetje met de betta? De betta zwemt niet alleen bovenin maar eigenlijk door de hele bak.
 
Hoe groot is je aquarium, wat is de tempratuur, stroming? Enzovoort..
 
RichD1011 zei:
Nickey zei:
Hoe groot is je aquarium, wat is de tempratuur, stroming? Enzovoort..

handig om te weten inderdaad.

Soms wel ja :D

met die kikkers heb ik geen ervaring.
Als ik jou was zou ik wel een ander plekje zoeken voor die kegelvlekbarbeel, dat zijn scholenvissen
 
De bak is 1 meter, weinig stroming aan de bovenkant.
 
Is het een idee om 2 vrouw bettas toe te voegen?
 
Heb ik ook aan zitten denken, maar wil het risico niet lopen dat ik per ongeluk een mannetje koop ipv een vrouwtje. En hoe is het gedrag van het mannetje tegenover de dames betta?
 
Dat snap ik wel

Hoe hij is tegenover anderen hangt ook sterk af van het karakter van je betta, hier gaan ze prima met elkaar overweg. Moet ik wel zeggen dat hier best veel drijfplanten inzitten, hoe zit dat bij jou? Bettas houden heel erg van drijfplanten
 
Heb ik ook, en ook veel andere planten. Hij is nu vooral bezig met de hele bak door zwemmen en trekt zich weinig aan van de rest van de bewoners.
 
En hoeveel vrouwtjes zou dan verstandig zijn? 2 of 3? En alvast vooruit denkend, hoe groot is de kans dat eventuele jonkies het overleven in een gezelschaps bak? Zit namelijk niet zo te wachten op gezins uitbreiding :p
 
Die neon tetras eten de jonkies wel op hoor.
 
In dat geval neem ik dan misschien wel een paar dames betta's. Eerst maar eens verdiepen hoe ik het verschil zie tussen man en vrouw.
 
Christine je doet er inderdaad goed aan om je in te lezen over het geslachtsonderscheid. In der verkoopaquaria met vrouwtjes willen namelijk inderdaad ook wel eens mannetjes zitten. Dat het een "vrouwtjes-only" verkoopaquarium zou zijn, biedt geen zekerheid.
 
Ik zie het verschil vaak door het gedrag, et was bijvoorbeeld een "vrouw" die de hele tijd ruzie zich met de buurman en de baas was van alles en iedereen, toen miste hij ook nog de ei buis en had ik dus een prachtig mannetje gescoord :D ik Let dus meestal op het gedrag, de onderdanige zijn over het algemeen de dames...
 
Mascha&Ivo zei:
Christine je doet er inderdaad goed aan om je in te lezen over het geslachtsonderscheid. In der verkoopaquaria met vrouwtjes willen namelijk inderdaad ook wel eens mannetjes zitten. Dat het een "vrouwtjes-only" verkoopaquarium zou zijn, biedt geen zekerheid.
precies daarom was ik wat huiverig om vrouwtjes te kopen, maar zal me er eens in gaan verdiepen.
 
Nickey zei:
Ik zie het verschil vaak door het gedrag, et was bijvoorbeeld een "vrouw" die de hele tijd ruzie zich met de buurman en de baas was van alles en iedereen, toen miste hij ook nog de ei buis en had ik dus een prachtig mannetje gescoord :D ik Let dus meestal op het gedrag, de onderdanige zijn over het algemeen de dames...
goed om te weten, thnx!
 
Ik heb daar geen ervaring mee dus wellicht dat een ander je dat zou kunnen zeggen.
 
Wij hadden zelfs 3 vrouwen in 80x35. Wel enorm beplant.
 
De beplanting is denk ik wel erg belangrijk. Hoe het daar mee staat weten we niet volgens mij maar het is wel iets om op te letten.
 
De beplanting zit wel goed denk ik, ik zou alleen nog wat aan de voorkant kunnen planten maar is de bedoeling dat de plantjes die ik daar heb een beetje gaan uitlopen. Hoe is eigenlijk het gedrag van vrouwtjes betta's tegenover elkaar?
 

Terug
Bovenaan