Binnenzijde ruiten niet schoon


Margaretha54

Well-known member
Lid geworden
15 april 2018
Berichten
132
Leeftijd
70
Ik heb het waterpeil een stuk laten zakken omdat ik dat mooier vind.
Toen bleek dat het gedeelte boven de waterlijn vlekkerig is. Iets wat onder water niet te zien is.
Ik heb al vanalles geprobeerd om het mooi schoon te krijgen maar het wil niet lukken. Allerlei sponjes, vezeldoekjes, ruitenhandschoen of een beetje azijn. Niets werkt en ik mag geen chemische middelen gebruiken.
Iemand ideeën?
 
Is het kalk of.......................?
 
Hoi. Nee ik denk het niet. De kalk op de waterlijn ging er met een doekje met appelazijn gemakkelijk af.
 
Ok, tja wat voor vlekken het zijn durf ik dan niet te zeggen en dan is het ook lastig om een oplossing te bedenken.
 
Wss gewoon erosie waardoor het glas mat is geworden
 
Off topic, maar waar wordt dat door veroorzaakt?
Door vele vaatwastablet fabriekanten door het niet gebruiken van hun tabletten.
Maar volgens mij is het niet veel meer dan het constant schuren langs glas met iets.

Vergeet niet dat buiten ons schoonmaak werk er ook nog vaste stoffen in het water zitten die door onze filters met een rot vaart langs het glas worden geblazen
 
Vergeet niet dat buiten ons schoonmaak werk er ook nog vaste stoffen in het water zitten die door onze filters met een rot vaart langs het glas worden geblazen
Nou dan ben ik benieuwd welke dat zijn want ik dacht dat alle stoffen zouden oplossen in de bak:eek:
 
Door vele vaatwastablet fabriekanten door het niet gebruiken van hun tabletten.
Maar volgens mij is het niet veel meer dan het constant schuren langs glas met iets.

Vergeet niet dat buiten ons schoonmaak werk er ook nog vaste stoffen in het water zitten die door onze filters met een rot vaart langs het glas worden geblazen
Dankjewel, heel plausibel!
 
Ik had daar ook nooit bij nagedacht maar inderdaad wel logisch.
 
Is niks meer dan glascorrosie, dat is een aantasting van het glasoppervlak. Is niet omkeerbaar en niet te verwijderen.
 

Terug
Bovenaan