Bio co2, Juwel rio 300??


I

ivar hulsman

Guest
hallo,

ben nog niet zo lang aanwezig in het aquarium wereldje maar wil nu eigenlijk aan de bio co2! had zo een mooi setje gezien een: Dennerle bio co2 set maar die gaan maar tot 160 liter??Ik moet dus een set hebben voor een rio 300 (en wil graag bio co2,vanwege de kosten) heb al een hoop gegoogeld maar kan niks vinden, iemand misschien een antwoord??

Mvg Ivar
 
Waarom maak je niet zelf bio co2?? Is erg goedkoop en niet al teveel werk hoor.
Zijn wel topics te vinden op het AF.
Als je met 2 flessen werkt dan moet dat goed kunnen denk ik.
 
Ja, maak zelf bioCO2. Als het dan niet goed is knutsel je een ander setje in elkaar.

Je kan niet zomaar zeggen: "deze bioCO2-opstelling heb je nodig voor x liter".

Er speelt namelijk veel meer mee, oppervlaktebeweging, CO2-verbruik en productie, etc...

Als je zelf iets in elkaar knutselt is het niet erg dat het een kwestie van trial en error wordt.

Is het te weinig of teveel kan je namelijk het recept veranderen, maar ook een grotere of kleinere reactor kiezen of een reactor extra. Vooral die laatste 2 opties zijn interessant als je niet zou toekomen voor je rio300.
 
Ik heb de ervaring dat een bakje met een oppervlak van 1% niet voldoende was. Maar zoals Gapak al zei is dat van veel factoren afhankelijk. Je zult het even moeten uitproberen denk ik.
 
hoeveel watt aan verlichting heb je boven je rio300?
 
ik heb gewoon mijn standaard lampen erin zitten zou niet weten hoeveel watt dat dat is

Mvg Ivar
 

Terug
Bovenaan